Klik ok? TQ so much !

Friday, February 25, 2011

aku kena tipu hidup-hidup !

Hyee! selamat malam semua! ehh bukan malam dah ni! nihh pagi ! :D


Tengah aku syok-syok tgok picture dekat Oh! Media tadi,ternampak plak gambar nihhh.




-klik untuk tumbesaran yang sihat-
Oh ! Media,aq pinjam gambar yahh  [ ? ]
heee

 trus aku geram sendiri ! terus aku rasa aku bodoh! sebab aq pernah kena gini nihh. Haha. Tapi aku pun x tahu la betul or tidak,sebab aku kurang percaya..Jom aku cerita sikit.heee


Entah hari apa. Aku pergilah tolong mak cik aku sorang nih yg Guru Besar kat skolah agama kampung aku. Okeh.Aku pergi. Sedang aku siok-siok menyapu lah katakan dekat bilik guru tuh, hp murah aku menjerit-jerit mintak kena angkat ! 
ehh,siapa call niehh? , hati aku menduga.Ceh!

Jadi aku pun memberhentikan 'penyapuan' aku.Aku angkat call.

"Hello,sepa nihh?"aku memulakan perbualan.

"errr, Besar, aku nihh Wan" ,orang itu bercakap dengan aku. Yalahh orang kan!? x kan la hantu?? pergghhh

"haii Wannn~~ kenapa? ^^  " ,aku memulakan perbualan dengan girangnya.Ya lahh siapa x gembira kawan nya call kn? aku gembira if kawan aku call.


Jadi dia pun cerita-cerita ngan aku n mintak tolong lahh konon.Dia kata bapak dia sakit,dia plak xda dekat rumah skarang nihh. Tengah bercuti. Konon,nak mintak aku tolong topupkan dia RM10.
Aku tanya,kenapa banyak sangat?? dia kata tak cukup kalau rm5.Okehh. 
Aku pun atas dasar simpati n dasar kawan aku pun laju-laju gi pinjam duit makcik aku.
11 hinggit. Sebab tempat topup ni ambik untung skit. 70sen lagi tuhh! urghhh !

Aku pun berlari-larilah menuju ke kedai kecik tersebut. Nasib dekat sikit. Sikit jak dekatnya. Tapi penat gak aku. Lari-lari lahh katakan.Hilang jugak lemak terkumpul dalam badan aku nihh. miahaha ! :D

aku pun pas tuhh send no top up ngan dia.Dia kata 'terima kasih' dengan aku. Siap kata nnti dia ganti balik. humphh! Aku pun legalah dapat menolong kawan aku yang bapa dia sakit nihh. Uhuuu. Eh ! lupa bagitaw . Kawan aku tuh bukan lelaki k,aku xda kawan lelaki ni. 1 jak. nama kawan aku ni panjang sikit. Wan Aziean Aziera Kwong Mui Yen. Aduihh.aku konpius eja nama kawan aku sendiri. =.='

Pastuhh,esok dia mintak lagi. Tak cukup katanya. Wahh okehh.. nihh sudah naik minyak nihh. Aku suda rasa lain2. Aku pun bodoh. Memang bodohlah. Orang yg mintak topup nih guna no yg x dikenali. aku plak memang senang2 plak kena tipu.luruss ! =.=' so,aku contact2 member-member [ dui,member] hahaha! 
sahhh! aku ingat aku sorang sahaja yg kena.Ildah pon kena.Tika aku x tahu plak kalau kena ka tidak. Ko kena kah jugak Tika?? Ko ingat kahh lagi kisahh nihh? 

Si Ildah,berabis x caya yang aku bagi topup dengan kawan aku yg anggap drinya nihh 'Wan' nihh.Trus aku pun rasa bodoh. Bodoh gila-gila. Kawan aku yg lain, x bagi..aku yang bagi. T_T
Pastu tanya kawan aku si Wan ( yg betul-betul),dia kata bukan dia. aku berabisan kena tipu. Start hari tuhh, org yg kata dirinya tuh 'Wan' siap hari2 maw mintak topup ngan aku. 
Tahulah kn,aku nih kadang2 murah hati bagi topup dekat orang.Pastu ambik lagi kesempatan yg ada. ceitttt ! pastu aku tanya dia, dia ni si Wan or tidak. dia x jawab. Pecah tembelang.

lama kelamaan, nombor yg di gunakan tuh di matikan. wahaha.tahu takut.. wueeekkk :p
Tapi aku tabik la org tuh. 

sebab:

1.Dia tahu nama aku.
2.Dia tahu nama kawan-kawan aku.
3.Dia penipu hebat,siap ckap bapa dia sakit lagi.kalau sakit tul-tul aku x tanggung.
4.Dia berani gi minta topup ngan aku,lpas tipu aku. Penipu memang begitu ya??

Apa-apa pon.Itu kisah lalu. Kalau dikenang pun tidak ada maknanya bagi aku. Sekarang kalau aku kenang,mcm maw ketawa-ketawa adalah! HAHAH! tuhh lahhh x guna otak. Aku syak orang tuhh di kalangan kawan2 aku. tergamak dia.... :( sedihh..

Kenapa hati aku nihh selalu sedihh?? pirahhh ! :(








5 orang komen sini:

Natalia said...

tipah tertipu hehe

sicKo^ said...

takkan ko tak kenal suara kawan ko..?

kira kekuri said...

serius x. sebab aku ingat itu dia la..huuu

Rosley Aries said...

kalah saiko bha dia...
hehe

Zulkifly Omar said...

aduiii ko pcaya?? biar betul