Klik ok? TQ so much !

Tuesday, January 18, 2011

Lelaki yang macamana wanita inginkn?







''aDaPuN waNiTA sUKA leLAkI yG hensEM ,X t'kEcUALI yG waNITA yG x M'mnDanG rUPA PArAs Yg HAnYA b'JAya d jInaKkn aTAs ukURAn HAti buDi seMAta- maTA ...dI seBAlIk keTIDAksamAan ciRI iNi , ADA sTu cIrI2 lELAki yG m'JAdI iDAmAn bG wAniTA , ...iaItu, lELAkI yG TaAt kePAda AGaMA , yG boLeH m'bImBInGnYA m'JAdI WAnITA soLeHAh ...^_^... suPAYAmeREKA sMA2 kePiNTu sYUrGA ...AmiN ^_^''




hah,begitu lah bunyik status sorang lelaki,merangkap kwan fb aku..sepa dia? carik sendiri ahh biarla dia 
menjadi tanda tanya sahaja.hahah.xda sepa2 pown,cuma seorang hamba Allah :)
Statement di atas adalah antara ciri2 lelaki yg pempuan impikan. Yah ka? kalo aku iyah.Aku 
sokong 100% statement saudara di atas ni.Wanita mana yg x mau bersuamikan lelaki yg soleh?
Aku mahu ok.

Lelaki yang soleh boleh membimbing wanita itu menjadi wanita yang baik,(insyaAllah)
sama2 masuk syurga,kan best tuh? 


''wanita yg solehah akan menjadi ketua bidadari di syurga kelak''


begitulah kata adik aku si Kecik.


Hensem mana pun x guna jgak,kaya mana pun x ke mana jgak..


kalau soleh insyaAllah akan membawa wanita2 ke jalan syurga ^_^


hehehe..




Tapi jgan la kita terlalu memilih kn.Jika Allah sda menetapkan siapa jodoh kita,kena trima dia seadanya.Klo x baek ka apa,sama2 perbaiki diri agar jadi orang yg baek2.Ya lahh.tidak semua manusia sempurna kan?


Rasullullah pun tlah berkata,klo maw cri jodoh yang paling penting tengok agamanya.
Klo kita tgok agamanya,kompom hidup bahagia ja.Tapi agama mestilah dlam erti kata sebenar lah kan.Bukan setakat 'Islam' dalam kad pengenalan jak.No No (geleng kepala)
Yah.orang sekarang sya tgok Islam dalam IC ja.
Pakaian dedah sana sini,sampai yg dalam pun nampak di luar? aishh..manusia sekarang.
Tetapi x semua la.Trend yg di ikut,cakap tuhan x di ikut. okeh.malas cerita panjang2 bab ni. korang tahu jgak kn? heee




Dalam isu kahwin nih,Rasullullah juga telah menegaskan para ibu bapa mereka agar mengahwinkan anak perempuan mereka kepada lelaki yang beriman dan menjauhinya dri mengahwini lelaki yang fasik.kenapa? semua yg ditetapkan pasti akan ada sesuatu yg tersirat,yang menbawa maksud yang baik.
tepuk dada tanya dalam hati :))


Ok,nampaknya sampai sini sahaja perkongsian sya pada hari ini.
Biarpun cuma pendek n tidak berjela2..
kadang2 terfikir jg,


''apa yang aku ckap kat atas nih??''


owhh itu cuma sekadar pandangan dri diri yg x seberapa ini.siapalah aku tuk menilai.huhuu






apa2 pown,pilihlah yg terbaik untuk dri anda ! ^.^ v


















p/s:semua ini adalah pandangan ikhls dri saya,xda pun ingin menyinggung hati orang lain ka apa.kalo ada yg tersinggung,minta maaf banyak2 :) peaceee ^_^v












3 orang komen sini:

suichi said...

semoga kita bertemu jodoh yang baik dan leh wat kita bahagia..tu yg pnting kan

Cik Shark said...

aminnnn :) itu yg paling penting :)

Redbloodsnow said...

zie lak lelaki yg cam perangai tunang zie lak yg zie idamkan. Alhamdulillah..jumpa dah zie :D Harap² perangai dia stay gitu utk selamanya..hikss