Klik ok? TQ so much !

Thursday, January 27, 2011

kisah JPJ


haip.bertemu kita di blog yang membosankan nih. :) 


well,mcm biasa,hari ni bangun pagi awal owh..almaklum,tadi ada test JPJ.Dengan berbekal semangat yg ada,aku pi memandu sorang diri ke IM (institut Memaki Memandu ). Bukan aku maw tunjuk temberang dekat pegawai JPJ tuh yg aku sedia pndai drive keta.. no   no..
Aku terpaksa.Nanti x pasal2 aku kena saman..tiada lesen P. Tiada siapa yg ingin menghantar aku. T___T mama busy,bapa di kk.Harap adik aku c kecik yang tengah siok2 lepak dekat rumah bab baru habis spm ni maw hantar aku pi sana?? ke longkang la jawabnya.=.='

Sampai sana sekitar jam 7.45 am.Banyak orang wey.Yang paling semangat datang,mereka yg test motor.Paling mantap,pempuan lagi tuh..woww~ bravo2 kau pandai naik moto.*tabik spring. Then,laju2 aku parking keta aku d siring jalan di IM tuh.Perlu cepat2 datang.Nanti tuh encik2 JPJ nmpak aku bwa keta xda lesen lagi tuh..mampus ilang harapan aku berlesen kan P tahun nih.Penat bapak aku bayar.

Lepas jak daftar.Aku ngan dua orang kwan aku yang se'tutor' ngan aku gi duduk2 d tempat yg d sediakan.Aku giliran sesi 1 ke 36.Jadi aku pown duduk la ngan sorang kwan aku si Didi Nabila namanya.Budak UiTM KK jgak.Orangnya cantik.Alahh aku xda ambik gambar dia.Korang yg 'ter' maw tahu rupa dia,melepas lahh aku xda ambik any of her pict.

Sedang aku duduk2,macam2 semes sampai dekat phone aku.Dari Eya dari Manda dari Myen  dari Ajie dari Mama dan dari Bos aku.(banyaklah dari aku).Semua say GUD LUCK dekat aku.Sampai maw menangis pun ada jugak (terlebih sudah).Paling hebat semes dri my bos,kata maw tumbuk aku klo aku gagal JPJ,pukul tuh JPJ kalo dia mcm2..haha!kata maw bawak banner sekali lagi.HAHA.agak2 la banner tuhh..kin malu sahaja kalo aku tak dapat.Tapi nasib aku dapat juga.Hehe.Thanks guys..love u all :DD love u all so strong!!

Nasib bukit,parking n 3 penjuru aku passed.Alhamdulillah.Naik bukit jugak la.Aku tengok 0.34 saat time aku.Woow..not bad..mula2 nebess,sbb ada la lebih kurang 5 org sebelum aku x dapat naik bukit tuh.Ishh aku lagi lah nerves,baru 2 kali aku gi latihan nihh.Nasib boleh.Ingatkan x dapat sda tadi.At last,dapat.Aku senyum2 macam kambing x berus gigi semalam dekat kwan aku Didi.HAha.senyum gembira la katakn.Lepas habis bukit oklah tuh.Yang lain tuh kacang.(banyak la kacang ko Kira)

Dan aku ingin pendekkan entry yang memang bosan nih.Nih antara sebab aku meninggalkan blog lama.Makin aku tulis,makin aku rasa down. =.=  sedih,menyampah semua bercampur menjadi rojak di hati. Okeh aku melalut d sana. Tadi untuk yg ujian lebuh raya( angan2 lebuh raya,jalan raya jak ada dekat kb nih ) aku dapat 16/20 haha! pass pass urang bilang kkalo 15! kompom menangis aku guling2 d lantai trek yang basah tuh,sanggup aku! Nasib si JPJ baik hati dia luluskan aku jugak.
Yang masaalah waktu aku kuar dri IM tuh.Aku kena hati2 memandu,nanti si JPJ sedar aq yang bwa keta.MAmpus aku kena tarik lesen aku yang bru L nih.P pun belum mula dah kena tarik..namao aku..namao. Semacam orang ketot sahaja aku pandu kuar.Tunduk2 kepala sampai  x nampak jalan.Nasib x terbabas. Takut JPJ cam aku.Sebab aku memang menyerlah arr tadi.Tudung MERAH n Baju MERAH n Kaut MERAH.mana maw cari.Senang kena cam.
Aku drive laju2 .Nasib JPJ-JPJ waktu tuhh gi Lunch.Tapi aku tetap takut jugak kalau dia nmpak aku drive laju2 kuar IM,trus dia tanya kwan dia;
"hey,sepa baju merah,tudung mereh n kasut merah tadik tuh?''

''ambik nama dia,kasi gagal.sebab dia pandai2 plak bwak keta xda lesen''
itu kalau ok??


=.=''

 



1 orang komen sini:

kaichou pina said...

bgs!!! jdi kau berlesen sdala...??? bha p kk kita ah...hahhahaa