Klik ok? TQ so much !

Saturday, January 15, 2011

Khurafat Best Pulak!




Salam.Korang da tgok khurafat x?? best plak kn.?
hihi mcm besa,tadi aq gi jalan ngan kawan aku.Outing dengan kawan² sekitar Suria Sabah.
Wahhh,Sabah pun ada Suria Sabah kn?Bukan Suria KLCC jew.hehehe..tapi Suria KLCC lagi mantap la dri Suria Sabah... :]

Khurafat ni pada pandangan aku best.Sebab filem ni telah membuatkan aku berjaya teriak² tidak tentu pasal.HAHA.Sbb selalunya aq tengok cita hantu x dala kan teriak² mcm aq tgok cita ni.Ni awal² gi aku da terkejut.Cayalahhh..aku ni jenis susa sket maw teriak² tgok hantu² ni.


Best la cita ni,sampaikan nangis² aku tgok ENDING dia..fuhhhh..
kisah tentang sorang lelaki yg rupa² nya percayakan benda² khurafat.Memang suspen arr ending cita ni.Sampai mengalir air mata.ingtkan mati betul² dah,rpanya mimpi..
waddapak.=.=' selepas tuh baru la mati tul²..

mehh la aku crta.hehehe..jadi yg belum tgok tuhh,tahu dah la crta Khurafat ni.hihihi(ketawa nakal)..xpa la aku crta sikit.
Crta ni kisah spasang suami isteri yg kena ganggu hantu la g2.Hantu tuh asyik ganggu dorang ja.Si suami,Syamsul Yusuf n si isteri,Liyana JAsmay.
Then ada jgak Sabrina Ali. dia pegang watak Anna.Ingatkan Anna yg 'datang' kan hantu tuh,rupanya hantu tuhh datang sendiri d sebabkan kisah lampau si suami yg 'guna-guna' si Anna waktu nak pikat Anna dulu.Dia dah langgar pantang.iaitu jangan tinggalkan orang yg dia nak pikat tuh,si Anna.Tapi degil.Tuh la lpas dia kawen ngan Aishah(Liyana Jasmay) asyik kena ganggu jewk.Ending² crta baru tahu nih menatang semua adalah kesan² suami dia.Aishhh...=.=" tuh la..maw jgak gna guna² ka?Guna² dengan mayat lagi tuhh..ishk²
kita jgan jadi mcm ni ok.Yakin dengan Kekuasaan Allah itu adalah penting!


Owh dalam cita nih aku ska tgok si Syamsul.HAHA.Dulu aq x suka dia ni.Mgkin sbb kali ni dia bawa watak suami penyayang dekat si Aishah?Tuh yg aq ska tgok tuh.hihihi.
Trus teringat watak² cerita novel...wahhh...~.~


SINOPSIS

Khurafat mengisahkan perjanjian terlarang dan salah satu bentuk penyelewengan dalam aqidah Islam diantara manusia dan syaitan, sesuatu yang amat ditegah dalam agama suci kita. Tapi manusia tanpa mengira akibat .. membelakangkan Allah, disokong dengan nafsu dendam serakah akhirnya hanyut dengan bisikan syaitan. Kisah bermula dengan Johan, seorang pemuda yang bekerja sebagai Pembantu Hospital.

Sudah berkahwin dan mempunyai seorang isteri bernama Aishah. Pasangan ini diawal perkahwinan hidup aman dan bahagia namun tanpa disangka trauma melanda dipertangahan jalan. Mereka sering diganggu oleh lembaga aneh. Bermacam-macam usaha telah dilakukan namun gangguan itu tetap berterusan. Ini amat menakutkan mereka lebih-lebih lagi Johan. Kehadiran seorang perempuan tua misteri ... ditambah dengan munculnya bekas teman wanita Johan bernama Anna yang bersiakp pelik dan menakutkan menambahkan lagi episod trauma paangan ini... Anna sentiasa menganggu Johan walaupun ketika Johan bersama Aishah. Ini menyebabkan Johan bertambah runsing. Tidak lama selepas itu Anna ditemui mati bunuh diri dengan mayatnya tergantung. Kematian Anna adalah kemuncaknya perkara-perkara aneh yang berlaku dalam hidup Johan. Bayangan Anna mula menganggu Johan mahupun Aishah.

Hidup Johan semakin tertekan. Setelah diasak pelbagai kejadian aneh akhirnya barulah terungkap segala misteri. Johan akhirnya akurdengan kesilapan silamnya... perbuatan Khurafat yang diamalkan kini menuntut haknya dan Johan terpaksa membayarnya dengan harga yang amat tinggi. Kesimpulannya Khurafat adalah satu amalan yang mengalih pergantungan manusia daripada Khalik (pencipta/Allah) kepada makhluk (yang dicipta). Di dalam Al-Quran terdapat beberapa ayat yang menyeru kepada pergantungan kepada Allah dan menolak kepercayaan terhadap yang selainnya bagi mendapat kebaikan dan menolak keburukan. Yang memberi segala kenikmatan dan keyakinan hanya Allah. KepadaNya seluruh makhluk bergantung. Akhirnya apakah kesudahan KHURAFAT?



credit sinopsis:sini





5 orang komen sini:

kaichou pina said...

aiyaaaa ko kasitau sda crta....tp tgk wayang di suria sabah best kn??? hihihi popcorn da sedap..hahaa

elieynz said...

nak tengoklah.... hehe

MyMye MyMya said...

waaaa.....sinopsis cam best....aku pun nak g tgk la...heheheh

dyg said...

kira ko kah ni..
omg..suda aku follow.hehe

Cik Shark said...

kakak: saja tuh aq gtaw.hihihi :p

elienyz:nanti tgok la..:) best.

mema: tgokla mema..best pon..nangis2 aku.ahahah

dyg:yup.sia laini..haha..nnti aq follow ko blik :)