Klik ok? TQ so much !

Wednesday, March 9, 2011

ronda-rondi 1B

Assalam..okey,here, I want to share some stories about what I've did on the last Tuesday.

This is a long entry! ^^

Ok,kembali ke bahasa ibunda kita,iaitu bahasa Melayu lah kn? aku ni nama jak orang Bajau ,tapi bukan tu yang aku selalu cakap dengan mama n bapa aku dekat rumah.Bahasa Melayu jugak..kalau d bawak cakap bahasa Bajau dari mama n bapa aku,kami akan rasa kekok..err..pastu ketawalah  antara 1 sama lain..hahaha *ketawakan dri sendiri =.= dui lawak lah sangat.

                                                       

       Rabu                                                Bahasa Melayu                                          9/3/2011



Soalan
Ceritakan tentang apa yang anda lakukan pada hari Selasa yang lepas.Karangan anda hendaklah melebihi 120 patah perkataan.





Pada hari Selasa yang lepas,aku bersama-sama dua orang rakan sepermainan  aku iaitu Amanda Sabariah serta Nurul Hidayu telah pergi melepak ke 1 Borneo sebaik sahaja kelas Law yang di ajar oleh Miss Lenny tamat.

Sebelum pergi ke sana,kami balik ke hostel dahulu untuk mengambil dompet serta ada sesuatu yang urgent *rahsia harus aku lakukan.Memang telah menjadi kebiasaan bagi aku tidak membawa dompet.Buruk benar perangai aku nih.

Setelah itu,Amanda menghubungi aku dan Nurul yang menandakan bahawa Bas yang harus kami naiki telah sampai. Pada waktu itu,aku bersama Nurul masih jauh dari tempat menunggu bas.Dengan segala kudrat yang ada,kami berlari kencang ke arah bas yang dimaksudkan,iaitu di balik bukit.Kami pada waktu itu,di bawah bukit =.=' . Di sebabkan masa dan lokasi kami ketika dihubungi sangatlah tidak memuaskan,jadi aku serta sahabatku, Nurul mengambil inisiatif mudah,iaitu dengan memanjat atau berjalan pada longkang yang sangat tinggi.
Alhamdulillah,dengan mengambil jalan yang dekat,bahaya dan merisikokan nyawa kami berdua,kami cepat sampai ke tempat bas itu menunggu.=.= (beraninya kami!)

Tercungap-cungap aku waktu tiba di bas,almaklum apalah kudratku yang gemuk ni berlari laju-laju panjat bukit kn? Alhamdulillah,nasib berpihak pada kami.Pakcik bas sangat baik hati.Ingin sahaja aku memberi flying kiss,tapi tidak bole.Laki orang.

Setibanya kami di 1B,kami yang terdiri daripada 3 orang,memulakan perjalanan 'ronda-rondi di 1Borneo'.Haus! itu sahaja yang mampu aku pikirkan ketika itu.Jadi kami pergi ke kedai Orange yang berdekatan untuk menghilangkan rasa haus kami.Gulp! 100 plus aku minum.Hilang rasa haus panjat bukit tadi.

Selepas itu,misi ronda-rondi pun bermula.Mula-mula kami pergi ke k-box.Menghilangkan tekanan dan kesedihan yang melanda jiwa.Kadang-kadang bagus juga pergi k-box nih,lepas segala kekusutan dalam hati aku ni.Selepas itu,aku,Nurul dan Manda pergi makan tengahari di MCD.Di sebabkan mC value lunch,so makan jimat sikit.

Sebaik sahaja kami makan,aku membawa kawanku berdua ke Harris. Tujuanku hanya 1,mencari benda-benda 'alah' aku. Apa yang alah? novel lah.Aku kalau da masuk kedai buku,boleh sampai berjam-jam! membelek-belek mana buku yang sesuai untuk di 'sambar'.Akhirnya setelah hampir 1 jam memilih novel yang berkenan,aku membeli buku Sweet  Sour.Terbitan JS (Jemari Seni).Selama nih aku tak pandang pun JS.Di sebabkan adik aku kata JS sangat lah best,contoh novel yang best adalah karya Hlovate dan tidak di lupa jugak,Kopi Susu Sepatu Biru.Novel yang aku beli dikarang oleh Nasz.Aku tidak kenal pun siapa.Lantaklah,aku maw try novel kau Nasz.

Selepas itu,kami balik dengan menaiki bas yang sama sekali lagi.Bas T.U.T (Tuaran United Transport).



                                                                                                                            ulasan guru,
Karangan kurang baik.
Perbaiki lagi.



.............................................................................................................


err..okeh aku admit,aku memang lemah BM.Paling lemahlah BM.hahaha..aku x suka BM waktu aku skolah dulu.Malas aku mengarang. Asahlah sikit dekat blog ber'sawang' aku yang kasian nih. :) kn? ^^




duduk sebentar selepas menunggu dua org kawanku ambik duit ^^
Aku pakai baju biru.Percaya tidak? baju aku ni dari aku form 4 lagi.Muahaha.
aku pakai sebab aku minat gila dengan biru ^_^
gulpp..gulppp..nih kawan bek aku,Nurul! hehe..


kawanku yang comel ^^ Nurul dan Manda ^^


ronda-rondi 1B jumpa plak dengan rum8.
my rum8 yang sebelah aku tuh.
Saburah,aku,my rum8 dan Nurul.


motif gambar?? tunjuk cincin si Manda ni.muahaha ^^
errrkkkk =.=
Eh! hampir lupa plak! tika aku tengah berjalan untuk pergi ke Harris,aku terserempak dengan kawan aku nurul Izzati Ibrahim.yeaahh! lama x jumpa akhirnya jumpa jugak! ^^ dia keja dekat salah 1 farmasi dekat 1B nih.Cantik,bergaya orangnya.. =) gembira dapat jumpa kawan nieh :)


okeh,aku belum mandi.Matilah kalau mama aku tahu. =.= sorry mama :( aku lambat mandi lagi kali ni.Aku ni degil,pekak n apa lagi? haha semua melekat dekat aku..hehe..
hari tuh aku mengadu sakit tulang dekat mama aku,ingatkn tulang da bentuk 'S', haha, *mintak di jauhkan*sekali kena 'basuh telinga' pulak..degil..=.=' sepa suruh kaw? nehhh kena 

Sabtu nih ada PC fair dekat 1B,aku maw pergi,tapi x mau aku beli2 dekat PC fair tuh.


p/s: Rhona baru call aku,tanya pasal Izzati.hehe,tahu-tahu ja Rhona nih ^^

5 orang komen sini:

fawzeah zea said...

hri2 yg best dgn kwn2 ;)..zea pun msi smpn bju kurung tym sek,,lawa msi 2 psl smpn hehehe.

marshmallow said...

ahaha suka ayat berlari kencang pergi kat bas. ekekeke kelakar lah awak.

apalah cikgu yang komen tu. esei punya syokk pun dia bilang kurang baik. heeeee~

Kopinai.ping said...

karangan agak baik. tapi persoalannya disini, mengapa anda tidak minat BM??????? haha..

Woofer Storm said...

p pc fair beli lappy baru la,heeeehee
biru tu comel,tapi merah menyala lagi menawan...hehee

~lek ba fren,komen semampu boleh..kalau tak leh,ok ja^^layannn

pink freak said...

nmpk ko trun bas tu hari!~ haha..eh, mcm sama jak jadual kita kan?? kami pun bru hbs cls law tu hari.. :)