Klik ok? TQ so much !

Thursday, March 17, 2011

Aku x pasti kalau aku terbangun lagi


hmnn.assalam semua..orang da mau tidur nih.Tapi orang takut plak.
Orang,kadang-kadang kalau terbangun malam,sebab kena tindih oleh benda yang ntah apa-apa nih.Geram pun ada gak,kenapa orang yg kamu kacau? jangan ganggu orang,orang x perna kacau pun korang. Semalam pun ada gak.Jadi malam ni orang x taw la kalau terbangun lagi sebab tuh ataw x.

Nih orang rasa kes parah nih.Kalau hari-hari mcm ni, lama-lama bole ilang semangat orang terbang entah kemana! aduhh! >.< semalam,kena juga kejadian nih.Apalah nasib aku.Nasib baca apa-apa ayat yg patut.Haha~kadang-kadang orang terbaca ayat yang x patut-patut,ntah apa2! :D Semalam mulanya tidur mati lampu,pas kena kejadian ni,dengan penatnya (orang tiba-tiba penat,rasa lemah tul) maw x maw,kena jugak gagahkan diri yang lemah tiba-tiba pigi buka lampu. Orang kalau takut pi bukak lampu.Ehehehe.. *penakut! perrghhhh!! =.=

Nih pun sma kes la mcm waktu orang dekat rumah pun ada jugak! aishhh~ mmg la,kita semua ni hidup bukan kita ja,benda lain pun berkongsi dunia jugak dengan kita. Di rumah lagi parah taw.AHAHA! nih kes lawak nih~ lepas kena kejadian tuh,orang lari gi bukak lampu dengan tergesa-gesa sampai tersadung raga! sakit kaki orang! tapi orang gagahkan jugak la semput-semput napas gi bukak lampu! ohoho.. *lain kali x mo tidur berseorangan lagi d dalam blik dekat rumah aku..huhuuu

Hmnn,orang x taw la mcm benda ni bole menimpa orang. Tidur, baca doa semua,suda cukup bah.Tapi masi jg. X pa la,da hobi diorang kali,orang d sini kena la bersabar..huhu..hmnn T_T

Apa-apa pun some tips yg selalu kita guna~

1.Baca 3 Qul
2.Baca Ayat Kursi
3.Surah Al-Mulk
$.Selawat n Mengucap 2 kalimah syahadat
6.Tidur mengiring ke kanan


Kalau dulu time kecik,orang,kalau takut,orang pegang tangan kakak dekat sebelah.Hahaha :D
baru rasa aman skit,takut pun hilang.Tapi sekarang da xda tangan siapa yang kena pegang.Kenalah pegang tangan hantu sendiri.Ehee. Tapi sekarang,x jugak la penakut sangat orang mcm zaman purba kala dulu tuh.Sekarang da berani da.kekeke 




p/s: hope malam eh! pagi ni orang dapat tidur dengan aman..kesiann orang..uhukuhukk T_T




9 orang komen sini:

dyg said...

thanks for sharing kira..
dpt la aku gtau doa2 ni pat kwn aku yg slalu kena tindih tu..

Faa Eryna said...

salu kita baca surah 3 qul, dengan doa sebelum tidur, and mengucap. oh, jangan lupa maafkan semua kesalahan saudara sesama islam juga ;)

Wan Fakhrul Rin said...

Nauzubillah. Moga dijauhkan bnde2 ni semua. Takuit -.-

Rosley Aries said...

silakan komen...hehe dtg jenguk belog..lama da x jenguk2...belog yg menarik...blh tlng wat header..
hehe

kira kekuri said...

@dygsama-sama dyg ^^Y

kira kekuri said...

@Faa Eryna yup tol tuh,itulah pendinding yg simple n terbaik :D

kira kekuri said...

@Wan Fakhrul Rin smoga Kee di jauhkan dri benda ni semua,jangan jadi mcm orang kat sini ni :]

kira kekuri said...

@Rosley Aries haha ntah ko,ko la yg paling lama x jenguk2 blog aku.. header? ko mau? aq ok jak :D

UncleSeekers said...

good