Klik ok? TQ so much !

Sunday, October 23, 2011

Review sikitt | Akhir Sebuah Cinta

tadi petang aku baru habis baca novel Akhir Sebuah Cinta. Best! itu jak aku dapat ungkapkan kala ini. Tengku Khuzairy dan Mimi Atia. Begitu jugak dengan Tengku Ezairy , bos kepada Mimi Atia yang akhirnya berkahwin dengan Raja Ratna, iaitu kazen diorang, padahal dia sangat cintakan Mimi Atia. Ok nevermind lah.

Ok jom lah aku cerita serba sedikit tentang novel yang aku baca nih. Aku gembira sekarang. Sangat-sangat gembira. Semua sebab novel yang aku baca nih lah! aishhhh. hi hi hi. Buku ke-2 aku belum baca, masih tersimpan dalam beg aku yang aku bawak dari UiTM. belum berbuka-buka lagi !

Tajuk Novel , Akhir Sebuah Cinta. At first aku nampak novel nih, terus aku tertarik. Waktu tuh tengah lepak-lepak dengan kawan aku Eza dekat 1B. Jadi masuk Harris. Aku memang suka masuk Harris, lagi-lagi waktu tuh, alhamdulillah.. Allah bagi rezeki. Jadi aku pi lah beli Akhir Sebuah Cinta, da dia kata 'paling laris' jadi aku beli lah kan? C:

Sebelum aku membayar tuh, aku kira-kira lah total buku tuh. RM 50.++ ? arghhhh boleh pokai aku! >.< then teringat dekat cik Myen yang waktu tuh jugak dekat 1B. Terus pinjam member card dia. Jadi save lah duit sikit. Hi hi hi. Adalah jugak bayar dalam Rm 40 lebih macam tuh. Berapa harganya? aku lupa. erkk.

Beginilah. Mimi Atia nih sorang yang bujang. Di permulaan cerita, dia umor 27 tahun. Tinggal sorang-sorang dekat rumah. Tengok berita dekat TV3 yang ada konon pembunuh dikehendaki. Tengku Khuzairy, yang dikehendaki atas tuduhan membunuh Tengku Hufzairey. Ok , part nama Hufzairey tuh, serius aku pun malas nak sebut. Belit belit lidah aku ! Waktu pagi yang gelap-gelap tuh, Mimi Atia terbangun. Dia dengar ada bunyi pinggan pecah.

Praaakkkkkkkkkkk!!

ahh lebih-lebih pulak aku menceritakan. kalah penulis novelnya. hi hi hi. jadi Mimi atia pun pergilah dapur, tengok apa yang berlaku. Sekali tengok-tengok rupanya ada orang masuk rumah dia ! ohh no ! waktu nih aku da dapat tangkap cerita nih, kompom mesti orang yang dikehendaki tuh yang pecah mask rumah dia.

Waktu permulaan cerita, Mimi Atia nih otak lurus sikit. ha ha ha. Dia ingat Tengku Khuzairy yang pecah masuk rumah dia tuh nak rogol dia lah. Padahal nak menumpang tinggal saja! muahahahaha! Gila ehh novel nih. Buat aku terbahak-bahak sorang-sorang atas katil saja. hahahaha :DD

Jadi tinggallah Mimi Atia dan tengku Khuzairy di rumah yang sama. Mimi Atia nih terpaksa, sebab Tengku Khuzairy ancam yang bukan-bukan kat dia. Bunuh dia lah, ugut keluarga dialah. Sepa yang tidak takut kalau jumpa orang yang di tuduh dan dikehendaki polos macam tuh. ? Tengku Khuzairy ( TK ) pun tinggal lah dekat rumah tuh selama dua bulan kalau tidak silap.

Sepanjang TK tinggal dekat rumah tuh, macam-macam yang terjadi. Sampailah masing-masing ada perasaan halus yang timbul dalam hati. aisehhh! ha ha ah. TK nih selalu bawak gaduh dengan Mimi Atia ( MA ). saja bawak gaduh, dia x suka kalau MA tuh diam membisu sahaja.

Pada masa yang sama, MA nih bos dia Tengku Ezairy. abang TK. Abang dia pun ada perasaan jugak dekat Mimi Atia. Tapi mcm aku cerita dekat mukadimmah aku di atas, Ezairy akhirnya kahwin dengan Ratna jugak. C: ee best!

Hemmm.. cerita aku nih x lengkap, sebab aku malas dah maw tulis. FYI, MA ada kena rogol taw. oleh Raja Irwan. Sepupu dorang TK dan TE. sial punya jantan! *aku pulak emosi dengan watak yang tidak wujud  nih* . kalau yah pun nak balas dendam jangan rosakkan perempuan beb! aiiyoooooo =..=

Ehh ada lagi yang aku nak cerita, waktu hari terakhir TK dekat rumah tuh, dia pergi dari rumah yang dia tinggal sementara tuh pun, tanpa ada ucapan selamat tinggal. kalau yah pun, bagilah kata selamat tinggal, bai bai ka. ini tiada. Sebab tuh lah si MA nih rasa terkilan, rindu, dan macam perasaan pula dia rasa waktu laki tuh dah xda dekat rumah . patut dia rasa gembira, bila laki bukan muhrim , dah tinggalkan rumah dia. Tapi, dia pulak rasa kosong. 2 bulan yang dirasakan, sangat bahagia sebenarnya :) Bilik TK pun dia x usik. Saja di biarkan begitu sahaja. Buat tatapan dia.

Apa yang lucu, sepanjang TK tinggal dekat rumah MA, MA nih x taw pun yang TK dan TE nih adik-beradik. maw saja aku terbahak-bahak. hahahahahha. Lepas 7 bulan baru lah dia tahu.

Hemmm.. aku pun rasa setakat ini sajalah yah cerita aku nih yah ? nanti korang bacalah novel tuh sendiri. Best punya. Buku kedua pun ada, tapi aku belum baca. Hehehe :)

Ok bai. masa tidak mengizinkan. kerna aku tiba-tiba lapar. dan lapar itu telah menyebabkan aku ingin meninggalkan blog ini. :DD  daga bukan?

Ohh lagipun , aku maw tingu ZOMBI. MY FEVRET<3

0 orang komen sini: