Klik ok? TQ so much !

Tuesday, October 25, 2011

pernah pergi servis kereta ?

assalam dan selamat petang semua.
pernah servis kereta ? aku x pernah.
tapi hari nih aku sudah ada pengalaman servis kereta. ^..^



kereta nih la yang aku servis tadi. hikkkk ^..^



Pada mulanya, bila bapa suruh aku pi servis kereta, aku menolak !
Tidak tahu konon. Tidak tahu apa yang perlu dibuat.
Tidak apalah. Bila lagi maw belajar bukan ?
aku sudah besar! *memang besar pun* ha ha ha :DD jadi perlu untuk aku berdikari.
Jadi aku bulatkan hati, pergi lah servis kereta dekat Taman Jadi tuh. Namanya Lim Trading.

Then ambik kereta bapa aku yang dia park dekat rumah pak cik aku dekat kg. Pangkalan Abai.
Jauh perjalanan aku . Dari Timbang Dayang, ke Pangkalan Abai. Tukar kereta Viva ke Proton. Proton itu perlu di servis.

di sebabkan ini pengalaman pertama aku. aduihhhh . punyalahhhhhhh.
apa macam maw cakap arhh? masuk jak aku pintu pagar Lim Trading tuh, lugai-lugai jap.
Aku dan kereta. Blur-blur lagi. Orang yang pekerja pun blur-blur jugak kot tengok aku yang blur-blur tuh ?
Then, budak yang servis kereta bapa aku nih pun, suhh aku parking dekat ..emm.. aku pun x taw maw panggil apa. Pandai-pandai kasi namalah. nama dia "tempat-bikin-naik-kereta-maw-diservis" hemmm panjang jugak. tak apa bah kan? hik hik hik

Bila aku da kuar dari kereta, yang adik ka kakak, aku pun x taw. maybe adik kot ? dia tanya, maw guna minyak apa ? Minyak?? errr.. kejap arr. Aku pun call bapa aku. Memang aku nih 100% dunno la. Aku tanya bapa aku. Ohh rupanya Petronas Syntium. Aku hantam ja eja tuh. tak tahulah betol ka tidak. hik hik. Lepas tuh dapat free bag pulak. Lagilah aku suka. ^..^ ada beg baruuuu. biar pun tidak bergaya, tapi aku suka jugak. Teheeee   C:

Duduklah aku di tempat yg disediakan. Baca novel pada mulanya. Novel yang aku bawa dari rumah. Lepas tuh, baru aku perasan yang tempat tuh banyak komik ! wow! merambang mata aku. Aku baca komik lah. Novel aku malas baca dah. hi hi hi. Lepas tuh, dorg rekomen tukar
Air Filter.


"Ini kita tukar la moi arr ? berhabuk sudah nanti enjin kereta itu tidak laju" 


haa?? Air Filter ??? dalam hati aku, Air Filter tuh apa ??
 "err.. yahh.. yahhh.. tukar jak ". gagap-gagap pulak aku bercakap.

Air Filter pun aku tak tahu. Korang tahu ? . Lepas aku telefon bapa aku, aku bayar. Total RM127. Takut jugak aku, duit yg bapa aku bagi tak cukup. nasib cukup. baki aku ambik. he he he. berisi jugak poket aku akhirnya. he he he.

Lepas dia bagi resit. aku balik. balik dengan tenang pi rumah.

dalam hati aku ohh. servis kereta begini pulak ? senang pulak. ingatkan susah. ehh yalah memang senang, aku jak cakap susah. ha ha ha ha :DD lepas nih aku pasti pandai da aku pi hantar kereta maw di servis. kamu bagitaw jak bila maw suh aku bawa kereta kamu servis, ha ha ha ha :DDD

k bai.

0 orang komen sini: