Klik ok? TQ so much !

Wednesday, October 19, 2011

Kursus Asas Keusahawanan Siswazah Uitm Sabah 2011



Assalamualaikumwarhmatullah C; hi there. I just wanna share some pictures from the KAKS that  I've joined last week. C: 
KAKS. Okeh, lepas aku join kursus yang lain macam seja bunyi dia nih, baru lah aku sedar. Buat bisnes bukan benda yang mudah. Bukan semudah makan kacang. Bila aku join benda nih,  barulah aku sedar, macam-macam kena buat. 

"Ohhh begitu caranya tuk wat bisnes ?"

Monolog jiwaku. dui ! monolog kunun. :p 

Dari hari pertama sampailah hari last, dalam hati aku tidak sabar-sabar maw pulang rumah. Bukan apa, sebab aku pikir tuh MUET. ehh 1 hal. waktu 1st join KAKS nih kena bagitahu yang kursus nih sampai 15 Oktober 2011. Alih-alih bila aku pergi mendaftar dekat Gym hari tuh, aku tengok jadual sampai 16 Oktober 2011, means hari Ahad ! hancur berderai impian aku yang menggunung tinggi tuk praktis speaking MUET di rumah .

Aku dapat group 4. 1 group ngan Nurul, Shanty,Saburah dan Shal. Tema OVOP. One Village One Product. jadi kami pun kerah lah utak maw product pa. *aku malas cerita pasal produk kami hahaha* :p

Kena buat RP (Rancangan Perniagaan). Nurul as General Manager, Shal - Marketing Manager, Me - Operational Manager, Saburah- Administrative Manager, and Shanty as the Financial Manager. Aku pilih konon Operational manager. Konon aku ingat senang. Rupanya karau jugak ya ? kena pikir kos-kos yg terlibat untuk buat produk kau. Nombor-nombor, seriusly aku tidak suka. Pening kepala aku . Last-last, aku wat jugak Marketing Manager punya part - reka poster dan packaging. =..=  aku lagi suka macam tuh. ngee. :p



Me and Shanty. Aku duduk sebelah dia waktu KAKS nih.
Kami comel bukan!? (sila muntah cepat-cepat)


aku lupa ini hari yg keberapa sebenarnya. Hahaha. :p emm aku rasa nih, hari rabu . Xda sukan. Sukanya aku xda sukan. Yippie!


Okeh, ini hari ke2, iaitu hari selasa. Hari nih ada sukan. aku malas ikut sukan. okeh. boleh lah korang cop aku 'pemalas sukan' kbai.



dunno hari keberapa. aku jadi gila-gila pelupa lepas adik aku sikat rambut aku.Tiba2 rasa mcm a moment to remember plak. Nauzubillah. x maw aku hilang ingatan. =..=

*picture deleted*

day 3 or day 4? aku pun lupa sebenarnya. Aku suka tgok rupa manda dan eza sini. ohh sungguh comel. C:
Waktu nih kelas Madam Mydah. Dia ajar pasal Operational. Madam Mydah ada ajar kelaskami sem nih. Hopefully, markah aku ok ok sija bah. Ngehehehe. main puzzle Angry Birds. Group kami duluan siap. Hambek. kami kalau part-part main main macam nih, numbul 1 geng. hahaha. kalau aktiviti lain, ujung-ujung pulak. ;p


Ok bai. dats all the picture that I have. Waktu suka rekriasi yg kedua saja aku enjoy tul ke3 malas sudah. pikiran melayang ke rumah sudah. ok bai. assalamualaikum. kum apa?

0 orang komen sini: