Klik ok? TQ so much !

Sunday, October 30, 2011

kehilangan handphone cikai

         AHAD                                                    Bahasa Melayu                                               30/10/2011                                                   


Arahan : Ceritakan pengalaman anda kehilangan handphone. Karangan adalah bebas, Melebihi 100000 patah perkataan ,tidak apa!



      Hari ini, kakak saya akan pulang ke Tawau. Kami sekeluarga bercadang untuk menghantar kakak saya ke lapangan terbang. Dipendekkan cerita, sebaik menghantar kakak saya, kami pun pergi ke Segama.

     Setibanya di Segama, mama saya pergi ke Kain Mewah. Saya duduk-duduk menunggu mama saya. Saya malas untuk berlama-lama di situ, jadi saya pun sms lah mama saya mengatakan yang saya akan jalan-jalan di sekitar sini sahaja. *dui*.

   Tiba-tiba, sewaktu saya berjalan, saya ternampak sebuah kedai yang menarik hati saya. Saya pun menjejakkan kaki ke kedai yang menjual tudung-tudung dan eksesori perempuan. Memukau hati!! Lip lap lip lapp. woww. saya pun berjalan lah berpusing-pusing kedai itu. Bismillah Store namanya.
 
  Sewaktu saya tengah memilih barang-barang untuk dibeli, bapa saya menghantar sebuah pesanan ringkas. " Kami parking dekat kfc yang kita ada makan di situ hari tuh" . Saya balas "OK". Sejemput saya balas. Konon mata masih memilih-milih barang. (adoiii) . Kemudian, saya pun pergilah ke kaunter membayar barang yang saya beli.

  Selepas keluar dari kedai, baru saya sedar, handphone cikai saya telah hilang. Saya menebalkan muka memasuki kedai itu semula, bak kata pepatah yang baru saya terpikir sebentar tadi, BIAR TEBAL, ASAL JUMPA.. untuk mencari handphone cikai saya yang saya sayangi di dalam. Saya menebalkan muka saya yang sedia tebal nih dekat pekerja sana. "emmmm.. ada jumpa telepon saya ka?"  mereka pun tidak mengetahui di mana letak handphone cikai saya.

  Saya mencari, dan mencari..hampir 30 minit saya mencari handphone cikai saya di dalam kedai itu. Kedai itu kecil sahaja. Jadi saya mencari di kawasan-kawasan yang saya ada lalui. Kakak cashier pun ada tolong misscalled handphone cikai saya. Tidak diberbunyi. Kan saya dah kata telepon saya cikai, selalu mati lepas sms or kena call.Tidak di jumpai. Lalu mulalah hati menyalahkan diri. Cuai barangkali. Pelbagai soalan mula timbul di benak diri. Apa macam saya boleh tidak ingat 1 hal pun pasal hanphone saya. Lepas saya taip 'ok' dekat bapa saya, saya hilang ingatan seketika. Ingatan tentang saya meletakkan handphone saya di mana, hilang 100%. Mungkin kah di tabak orang? itu 1 kemungkinan besar.

   Kemudian setelah kami penat mencari dan harapan mulai kabur ke atas handphone cikai saya, saya pun mengundur diri. Keluar dari kedai. Khuatir kalau bapa dan mama cari. Khuatir kalau mereka menghubungi saya, operator comel yang menjawab. Kakak kedai pesan, kalau dorang jumpa, dorang akan simpan. Saya pun berharap ia akan di jumpai. Alhamdulillah, nasib bapa memberitahu lokasi mereka sebelum handphone cikai saya hilang. Saya pun mulailah membawa diri, melangkah kan kaki ke arah tempat bapa saya meletakkan kereta.

   Setibanya di sana, saya mulai risau. Mana mereka? Tidak ada pun di dalam kereta? Keringat-keringat jernih mulai membasahi dahi. Risau nampaknya. Saya pun duduk di kaki lima. Umpama pengemis pulak. Apa saya kisah ? asa jumpa dengan keluarga. Lama saya menunggu. Mereka tidak ada. Saya pusing lagi bangunan Segama sekali.Dengan harapan, dapat melihat kelibat keluarga saya. Namun tiada, hampa terasa. Saya menjejakkan kaki kembali ke kereta. Ternampak adik saya melambai-lambai, melompat-lompat umpama , entah umpama apa. hikhik.

   Kamu ada cari saya? Itu soalan pertama yang saya tanya kepada mereka. bapa, abang dan adik. Tiada. Fuhh. penat saya ingat-ingat mereka mencari saya. rupanya tidak. =..=' saya menceritakan kepada bapa, tentang apa yang berlaku. Selepas itu kami pergi membeli telepon baru dan sim baru. Itulah pengalaman saya kehilangan handphone cikai yang saya sayangi.





Ulasan :  karangan budak tingkatan 1 lagi bagus! muahahaha. *sedar diri*


apa pun, mati akal aku pikir amacam bulih hilang woahhh. =..='

sekarang da ada no baru, sama jugak, cuma 4 digit belakangnya 3811. hmnn, no lama aku maw urus jumaat nih. InsyAAllah.


p/s: aku sayang handphone cikai aku. T..T semua contacts ada di dalam tuh. Sepalah tabak yah?




sedihhhh !







0 orang komen sini: