Klik ok? TQ so much !

Sunday, October 30, 2011

Nama samaran aku Besar. kamu?

assalam. dan selamat malam, tadi waktu berultramen ehh berkomen-komen dengan dengan Dyg Yasmidah *nama fesbuk*  pasal makan, tiba-tiba pulak maw buat 1 entry cikai pasal aku.

Aku suka makan tahu? sebab tuh aku membesar sampai sebesar-besarnya. Mama aku pun marah aku kuat makan. Kontrol makan sikit! kata mama. Jadi aku kontrol makan sikit jak, ndak banyak-banyak. Sot jugak aku. =..='

Kadang-kadang aku salahkan kakak aku. Dialah yang kasi nama aku Besar. Waktu kecik, dia panggil aku adik Besar. Sekarang nama tuh melekat dengan aku. Orang kata, percakapan itu 1 doa. Jadi aku salahkan dia selalu. Kenapa kasi nama aku adik Besar ? aku sedih sikit sebenarnya. Nama aku lawa sudah, Syakirah *perasan*, tapi alih-alih pi Besar. hahaha. Pandai-pandai kasi nama aku macam tuh, cuba kah kasi nama Beyonce, Britney Spears ka. Lee Hyori kah kakak ? hahaha. Tapi, aku tidak boleh salahkan dia. Sebab aku yang kuat makan memang. Ho ho ho.

Kawan-kawan aku memang panggil aku Besar selalu. Bila dorang introduce *speaking plak* aku dekat kawan-kawan dorang, contoh macam nih.

"ini si Besar"

Bila aku tengok, reaksi diorang, macam tidak percaya pulak nama aku macam tuh. terkejut pun ada ! kenapa? tidak pernah dengar nama orang Besar kah ? kechikkk jugak hati aku sikit. sikit jak lah. macam nyamuk gigit tuh. haha.  Terus, si kawan akan kata.. "betul bah nama dia besar, ish kau nih. ndak percaya pulak"  Aku dapat rasa, mungkin kawan diorang rasa si kawan aku olok-olok aku, sebab nama aku Besar dan badan aku gumuk+comel.

Alah bisa tegal biasa. Memang sesuai peribahasa ini dengan aku. Situasi di atas, selalu jugak berlaku. Buat dunno. Haha, dan sekarang. Nama nih memang melekat semelekatnya dekat aku. Semua orang panggil aku besar.  Kalau orang panggil aku Kira, Shark, Syakirah, aku lagi suka sebenarnya. Apatah lagi kalau panggil aku Siti, nostalgia bukan? nama dulu-dulu. sitttiiiiiiiiiiii...tapi aku suka jugaklah nama aku tuh. unik bukan?  

Ohh ada lagi 1 kisah, bila kawan-kawan aku panggil aku Dut-dut, ada jugak kawan aku terkejut ! hahaha ~ Orang yang dengar mesti ingat aku kena panggil macam tuh sebab aku gendut tuh kan ? si Manda lah tuh dia ingat dut-dut tuh gendut kali :p . Dut-dut sebenarnya dari nama patung. Patung kawan aku si Ieka,  :D

hemmm.. itulah serba serbi kisah aku yang cikai nih. Haha, kepada dyg, jangan lah ko maw montel-montel macam aku nih, tahulah comel. *perasan* tapi banyak jugak keburukannya. hahaha :DDDD  hikhikhikkk.*ketawa* dannnn jangan makan tul junk food tuh, makanlah makanan basah. hahah *akhirnya membawa jugak* :p




sebut pasal makanan basah, terus teringat Tom Yam dekat Mayang Sari dekat atas bukit tuh. Hari tuh, aku pergi sana, tutup. Penat aku pandu dengan bersemangatnya. tsskk tskk.. T..T .
Tom Yam ohh Tom Yam. tahukah engkau aku sangat suka makan kau? tsk tsk. T..T









4 orang komen sini:

♥NuR SyAFiQah♥ said...

hehe comel jela kira ni..tergelak-gelak aku baca entry ko ni..

kira aku pon gemuk jgk!!grr nk diet la :(

kaichou pina said...

my name is lee hyori...on the backward still lee hyori..hahahaa nyam2...mau mkn di mayang sariii....ak blik ni pi mkn situ k...

kira kekuri said...

@♥NuR SyAFiQah♥ aku lagilah gemuk! huhu. grrr, jom kita diet!

kira kekuri said...

@kaichou pina rap rap ko situ.hah bah nnti kita makan :)