Klik ok? TQ so much !

Friday, July 22, 2011

Jom keTelinga Sabah


♣Bila baca blog Amanda, WOWWWWW! akhirnya ke Kudat juga dia. Akhirnya akan sampai juga ko yah Manda ke Telinga Sabah tu. Nanti singgahlah ke rumahku di tepi jalan ni (tapi kamu x akan limpas punya sebab kampung aku masuk dalam sikittt)

♣Waktu aku di kelas dulu,dengar Manda kata 'Telinga Sabah'.  Ketawa-ketawa dalam hati jak aku mampu bila dengar Manda kata Telinga Sabah. Agak luchu. Tapi sempang mengayau tuh memang lah Telinga Sabah bila kita tengok betul-betul dari dalam peta.

see? betul-betul kan di telinga tanduk Sabah?
Sabah ni,kalau tengok dalam peta macam kepala haiwan punya bentuk. 
Siapa setuju kata 'Yes' dalam hati cukup.


♣Seriously baru sekali jak aku  melawat Simpang Mengayau ni, itupun waktu aku masih dalam proses mengenal dunia lagi. *dui* Dan waktu aku pergi tuhh macam-macam tiada lagi. Sekarang, macam-macam ada. 






sumber:Google Image
♣Beza dulu dan sekarang? Dulu benda bulat-bulat (entah aku maw panggil apa) dekat dataran tuh belum ada. Sekarang? ada la bahh. 
Dulu jalan raya tuk pi dataran tuh belum kena tar. Sekarang? ada la bahh.
Dulu, paras air laut belum naik lagi, kawasan ni patutnya luas lagi sikit. Boleh lari-lari tidak ingat dunia.
Dulu.. err.. dulu errr...( hilang idea ) =..='




♣Wahaaa! Bagi aku sini yang best. Sebab kalau tengok dari bawah (dari kawasan yang da ada air tuh ) macam sarang lebah gergasi pun ada! Then,berlumba lari ke atas lagi bersama siblings aku dan edut, siapa cepat dialah juara. Almaklumlah,kanak-kanak memang kuat berlumba lari.
Bila round-round kawasan yang da ada air tuh, terjumpa shell siput gergasi.Serius gergasi! Ehh, ai mean, rare di jumpai, baru tuh besar pulak tuh.Terus aku ambik ,bawa balik KB sampai rumah berus guna ubat gigi. Waktu kecik2 dulu kan banyak iklan Colgate guna cengkerang siput. Jadi aku ikut-ikut iklan tuh.Ngaaa ^..^ ,then jadilah perhiasan bilik. Sekarang aku  x tahu mana dah menatang tuh. Ilang entah ke mana..




Nanti datanglah beramai-ramai ke sini, makan udang ,sotong,bagai =DD pemandangan laut yang cantik, agak besttttttt ngaaa

ok bai

salam 




p/s:Entah bila aku boleh ke situ lagi?


1 orang komen sini:

Unknown said...

nice²..^_^

i tagged u ..take a look..
http://yayiekisahkami.blogspot.com/2011/07/segmen-kami-blogger-1malaysia.html