Klik ok? TQ so much !

Wednesday, July 6, 2011

Aku Takut




Salam..
Wujudnya manusia di dunia ini bermacam-macam jenis.  Ada yang kurang berani untuk berkata apa yang tersimpan jauh di lubuk hati mereka. Hmnn..susahh. Mungkin. Mingkin aku tergolong dalam kumpulan itu. Berdiam diri kadangkala.

Kadangkala, bila cakap dengan mama bapa, bila ingin kemukakan pendapat,bila maw berkata-kata kadang-kadang x boleh. Kadang-kadang perkataan tuh x terkeluar. Jadilah ianya 1 perbualan yang berat sebelah n tergantung(I guess?) Takut tersalah cakap, takut tertinggi suara, dan itu menyebabkan nada suara mula berubah serak bila bercakap dengan mereka.. tsk tsk tsk T.T, takut kiranya itu 1 dosa, biar pun kadang kala tidak berniat sebegitu..arghhh

Once Upon A Time in Kota Marudu. 90's Film. Sila tonton di pawagam,jika ada.



Apa pun, ketahuilah, jauh di lubuk hati ini, aku tidak pernah terniat pun untuk melukakan hati kamu. Maafkan aku,sekali lagi..
tskk..tskk..eiiii banyak habuk masuk mata ehhh!


-DOA UNTUK IBU BAPA-
 

Ya Allah
Rendahkanlah suaraku bagi mereka
Perindahlah ucapanku di depan mereka
Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan
Lembutkan hatiku untuk mereka

Ya Allah,
Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas
didikan mereka padaku dan Pahala yang besar atas
kesayangan yang mereka limpahkan padaku,peliharalah
mereka sebagaimana mereka memeliharaku.

Ya Allah,
Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan
atau kesusahan yang mereka deritakan kerana aku
atau hilangnya sesuatu hak mereka kerana perbuatanku
jadikanlah itu semua penyebab susutnya
dosa-dosa mereka dan bertambahnya pahala kebaikan
mereka dengan perkenan-Mu ya Allah
hanya Engkaulah yang berhak membalas kejahatan dengan
kebaikan berlipat ganda.

Ya Allah,
Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku,
Izinkanlah mereka memberi syafa'at untukku.
Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah aku memberi
syafa'at untuk mereka,sehingga kami semua berkumpul
bersama dengan santunan-Mu di tempat kediaman
yang dinaungi kemulian-Mu, ampunan-Mu serta rahmat-Mu... .

Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia Maha
Agung, serta anugerah yang tak berakhir dan Engkaulah
yang Maha Pengasih diantara semua pengasih.

Amin Ya Rabbul Alamin..


Marilah kita kenangkan dosa kita kepada orang tua kita. Siapa tahu
hidup
kita dirundung nestapa kerana kedurhakaan kita. Kerana kita
menghisap
darahnya, tenaganya, airmatanya,
keringatnya. Istighfarlah, Istighfarlah. ..
Barangsiapa yang matanya pernah sinis melihat orang tuanya. Atau
kata-katanya sering mengguris hatinya, atau yang jarang
memperdulikan
dan
mendoakannya. Percayalah bahawa anak yang derhaka siksanya
didahulukan
didunia ini. 

Ayah... Ibu ampunkanlah dosa-dosa anakmu... 
(copy dari 'search google')





p/s: doakan kesejahteraan kedua ibu bapa kita selagi mereka masih ada di dunia ini.Amin.. :)ingatlah kedua ibu bapa kita yang berada di kampung/rumah.jangan ingat bf/gf saja. apalah sangat bf/gf tuhh. mengingati mereka x dapat apa-apa pahala pun 

sekian

k bai





8 orang komen sini:

Andrik McVean said...

hi there, i have just followed your blog..i hope you can follow me back..u have a nice blog here..
i will be waiting for you on my blog...see u there..cheers

http://andrik-mcvean.blogspot.com/

Zahariah said...

syangi ibu bapa.. hehe.. aku lg la.. mc slalu ja melwan.. tp xda niat ne... huhu.. kna banyak brubah

khairul said...

sayangi mereka seadanya

kira kekuri said...

@Andrik McVean wokeh bro :)

kira kekuri said...

@Zahariahaku ndak la jg melawan, tapi takut apa yg aku kata 2 mcm melawan,begitu bah..adede,kita kena banyak la brubah ni :(

kira kekuri said...

@khairul ya :)

Rahayu Takon said...

aku tatappppppppppppp syg mereka..

kaichou pina said...

astagaa...npa rmbut ak sagut tu ko c msuk?? kili...haha