Klik ok? TQ so much !

Monday, May 23, 2011

Semut | I don't like

Assalamualaikum~


Bila sebut pasal semut.Memang aku rasa bosan dan tidak suka la.
Dari aku sekolah menengah memang hidup aku dengan semut juga. Masuk Universiti ni, semut masih gak hidup dengan aku ( padahal mmg semut ada d mana-mana yahh )
dalam almari ada semut,p mana-mana ada semut..eee =..=' aku nih bukanlah sorang insan yang sweet-la-sangat untuk sang-semut-semut-yang-comel-tapi-bersatu-padu ni datang! tapi dorang datang jugak!


Ants at work Pictures, Images and Photos
*semut* aku rasa dia comel,minum air ka dia tu?


antara sebab-sebab aku tidak suka semut !

  • Semut sangat suka mengacau! lebih-lebih bila aku makan..grrrr~
  • Semut suka merayap dekat kulit aku,apa aku manis kah sang semut?? ada gula kat badan aku ni??  * mood tertanya-tanya la jugak *
  • Semut suka menggigit! entah apa salah aku. Kadang-kadang aku x perasan ko merayap kat kulit aku,tapi ko gigit gak.Apa dosa aku padamu kanda sang semut??
  • Nihh sebab yg paling aku tahapp gabann tak suka sang semut nihhh,jum cekitaudd !
Waktu aku baru balik dari makan bersama adik aku yang bongsu dari Mayang Sari,( sorry    lahh..asyik2 aku kata Restoran Mayang Sari lak dalam entry-entry aku ni.Asyik-asyik sana aku makan dan asyik2 aku makan Tom Yam gak kalau gi sana =.=' ).

Okehh sambung balik cerita aku yang pastinya agak panjang nih, waktu aku balik tengahari yang terik itu,aku berjalan menuju ke pintu rumah. Belum sempat aku memijak lantai rumahhh, ehhhhh! aku stop! teringat lak anak kucing yang kasihan itu. Then aku pusing la, tgok apa keadaan dia. Sebab waktu aku gi sana dia tengah stay2 ngan mak dia,si Buruk ( kasihan nama mak dia ni yahh ). Sekali aku pusinggkan kepala aku,MASYAALLAH! ehhh si anak kucing dahh mati!! Aku menjadi sebak,air mata hampir-hampir berguguran ke lantai simen rumah,tapi x jadi. errr . Waktu itu, sang semut yang comel tapi bersatu padu ni tengah memenuhi muka sang anak kucing. Almaklum lah,kalau kucing muka dia da masuk semut,pastilah kita ingatkan dahh mati kn? kn? jadi aku pun panggil-panggil kucing tuh.Gerak2 kan sikit badan dia.

"miow??! mioowww!!??,ko hidup lagi ka ni?!!" ,bercakap aku ngan si anak kucing,dengan harapn dia mengerti,tetapi tidak. =.='

waktu tuh,memang gila banyak la semut masuk telinga dia,hidung dia..nasib mulut dia tutup,kalau x pasti sang semut yang comel tapi bersatu padu tuh pi bantai gak masuk mulut kucing tuhh.Ish!

Sekali sang anak kucing pun batuk-batuk. Ehhh! bernapas lagi! Gila ko semut!! Masih hidup lagi ko maw ratah sudahh! Aku menyumpah dalam hati. Dapat dosa free..ishhh2 ( jangan contohi ). Aku angkat si anak kucing sambil tiup-tiup sekuat hati aku sampai berterbangan sang semut ke udara. Aku yg penat drive nih berpeluh2 da di luar rumah mengurus kucing nih. Semut belum habis-habis lagi. 

Jadi aku suruh adik aku ambik pembersih laptop, jadi aku sapu anak kucing dengan pembersih laptop tuhh,memang agak mengarut sikit taktik aku tuh,tapi menjadi apa? hihi ^^ aku gembira,sang semut mula tiada. Tapi yg memang aku geram sangat tuh, adala plak yg bertapuk dekat dalam telinga, x mo kuar. Takut aku tenyeh hidup-hidup kali? 

Then,aku bagi minum sang anak kucing..mak dia x mo menyusukan dahh. Mak dia ni pun 1 hal jugak! x mau pulak dia bagi minum anak dia..haishhh! gerammm aku>:( 
Pastu sebelum aku jalan gi makan dekat Ganyang Seafood Restaurant bersama YB Japlin n budak2 yang dapat biasiswa Yayasan Sabah aku bagi minum sang anak kucing..sedihh..syukur dia minumm.Aku tinggalkan atas sofa..terpaksa meninggalkann sang anak kucing..bila aku balik rumahhh petang itu..dia sudahh kembali ke rahmatullah tiada...sobb sobbbb T_T (aduhhh! touching lak!

Sana aku syak,mesti sang semut nih yg gigit otak dia ( memandai ja aku ) ,apa pun, da Allah lebih sayangkan dia,bagus jugak dia mati dari terseksa sebegitu..lagipun binatang memang masuk syurga. Kita yang manusia nih? Wallahualam. 

Ehhh,panjang sangat la pulak cerita-boleh-blah aku dekat atas tuh kn? 
Haha terlebihh geram sebenarnya. Tuh la pasal.

Apa pun,aku takmo la berdendam dengan ko sang semut. InsyaAllah,x maw tenyeh2 ko lagi..eee kejamnya aku kat ko..sedih gakkkk.. T_T



7 orang komen sini:

khairul said...

kisah semut pon ada dlm Al Quran..
semua binatang sentiasa berzikir pd Allah..kita ni ?

PK said...

lawa gambar semut tu.

lu bayangkan lu jadi kecik macam semut. gu tiup, fuh!! terpelanting jauh lu. kehkehkeh!

Fadzmie Mohamad said...

Mungkin masa dikasi bersih tu anak kucing tu, memang dia nazak sudah kali tu. Kalau nda, semut ndakan masuk ramai-ramai. Means, tu anak kucing nda bergerak sudah, menanti masa. Huhu. Sedih oh.

kira kekuri said...

@PKitu aku cilok dari Photobucket,kalau cam tuh,merasa jugak aku perasaan semut di tiup.

kira kekuri said...

@khairul kita? wallahualam..nampaknya bintang lebih baik dari manusia biar pun x d kurniakan akal untuk berfikir :)

kira kekuri said...

@Fadzmie Mohamadtuh la pasal.sedih.mcm dia redo seja dia kena makan semut nih

LavenderPurpleMe said...

sama la...kureng suke ngn semut sbb suke mrayap kt bdn kte...igt kte ni mnis ke? huhuu~ tp xde la salu bunuh die...cian die..da ler kecik je...skali tkan je da KO..huk2