Klik ok? TQ so much !

Monday, May 16, 2011

Aku da agak da..Kerajaan Dhiyapura mana wujud?!

Aku da agak da,Dhiyapura mana wujud?

Assalamualaikum semua~jawab k,kalau x jawab dosa.( cehhh~ )

Hari tuh aku bacalah Novel nihh DAN MIMPI PUN BERSATU karya Izza Aripin.Izza Aripin ni bukan adik beradik Tika Ripin yang.Ini lain ni~~
Fuhhh! best la jugakk.Layaannnn

ahhh ini lah novelnya.aduhH! kecik tul gambarnya,apa le wat
ini jak la yg ada dari pakcik Google~ehee



Mengisahkan tentang kisah Anne Zulaikha dan Tengku Iskandar .Cerita istana ni..waktu aku baca,apa yang aku terbayang adalah Istana dekat drama Korea Princess Hour  tu.Ahaaa,ntah kenapa otak aku automatik terbayangkan istana tuh.

Ok,Tengku Iskandar ni sorang putera mahkota.Dia kawin rahsia-rahsia dari pengetahuan rakyat dia yang dia kawen ngan si Anne ni.  Dia ni memang cinta gilaaa la kat Anne ni. Lepas 8 tahun dia x jumpa Anne dia tiba-tiba muncul depan Anne waktu dorang naik gunung ka apa,(bukit kot?) then dia lamar terusss.Pastu kahwin lari. Apa mcam? Best ka ? ahaaa..itu cerita awal2~ belum lagi sampai tengah-tengah ceritanya yang memang la banyak konflik,dendam,cemburu dan macam-macam lagi lah~adoiiiii aku layan ja novel ni.

Anne ni ada darah Tun Fatimah,yg Srikandi Melayu tuhh.Dalam cerita ni dia ada mnyimpan kalung Tun Fatimah. Tengku Iskandar pulak,putera raja keturunan Dinasti Al-Muttaqi . Best jugak baca cerita ni yg ada perebutan kuasa dalam istana dan macam-macam lagilah. Nanti korang baca la ya? ^^

Anne Zulaikha ni orang Malaysia,then Tengku Iskandar pulak dari 1 tempat yg dinamakan Dhiyapura.Sebuah kerajaan berpulau.Ahhhh.Ini yang buat aku konpius ni. Waktu aku baca novel nih kn,sambil-sambil aku baca tuh..otak aku pun ligat lah berfikir..

“Dhiyapura?...Dhiyapura…,mana ni ya?”

Memang sepanjang aku baca novel ni aku berfikir la,manalah Dhiyapura ni? Otak aku kata wujud. (mcm la) then aku pun dengan semangat yg berkobar-kobar mcm gunung berapi tuh gi Google la ‘Dhiyapura’.

Then,aku tengok.Memang sahhh! Xda rupanya Dhiyapura ni? Kadang-kadang otak aku ni x  berfikir jugak yg kan tuh semua watak dalam Novel?mestilah semuanya rekaan semata-mata..adoiiiiii..tuh la x berfikir lebihhh..=..=’



dan aku baru tahu yg Novel ni ada sambungan.perghhhh
aishhh..aku ingt baru aku maw bersara dari membeli novel ni.Tapi
nampaknya kenalah aku kuarkan duit lagi..aiyooooo
knapa la ada sambungan? itu membuatkan aku x berenti membeli T_T



0 orang komen sini: