Klik ok? TQ so much !

Saturday, April 30, 2011

Aku anak kampung tiada pelajaran




*owhh gambar kampung.celuk dari FB org.Muahaha

Assalamualaikum :)
Haha baca tajuk entry,jangan la cakap aku ni xda pelajaran k,aku ada pelajaran ok? biar pun aku ni anak kampung..tapi mama bapa aku hantar jugak aku pi skolah untuk belajar.Syukur la kita mama n bapa still hantar anak² pi skolah ya.
Aku saja maw share lagu yg fames dekat Sabah sekarang ni.Eheee.AKu pun mmg suka lagu ni!hari-hari dengar berkumandang dari radio Suria.fm Sabah.Dulu aku dengar mula-mula versi Dusun,then sekarang..Versi Malay.Huahua~Jom bersama layan lagu orang² Sabah~

sepa orang Sabah,but x taw lagu ni,x taw la aku maw ckap apa.hahaha :D







Tanak Kampung:Jimmy Palikat


Memang aku ini anak orang miskin,
 tiada apa-apa yang dapat kuberikan, 
engkau memang cantik, 
memang tidak padan dan tidak sepadan. 
Aku anak kampung, 
tiada pelajaran, kuli-kuli saja, 
memang tidak padan, 
cantik bah kau itu, 
banyak yang tergoda, lagi orang kaya.

c/o: Tiada keretaku, bawa kau jalan-jalan, 
rumahku pun tiada, ada pun bapa punya, 
apa lagi belanja, mau bayar berian, 
kahwin sama kamu.
 Bukannya ku tidak suka sama kamu,
 tapi aku takut hidup kau kan sengsara, 
kerana aku cinta aku lepaskan kau, 
sama orang lain..

Engkau masih muda cantik lagi menawan,
jangan la kau cari lelaki mcm saya,
engkau memang cantik,
nanti kau mnyesal tiada guna..

ulang c/o

Memang aku ini anak orang miskin,
 tiada apa-apa yang dapat kuberikan, 
engkau memang cantik, 
memang tidak padan dan tidak sepadan. 
Aku anak kampung, 
tiada pelajaran, kuli-kuli saja, 
memang tidak padan, 
cantik bah kau itu, 
banyak yang tergoda, lagi orang kaya.

ulang c/o

Engkau masih muda cantik lagi menawan,
jangan la kau cari lelaki mcm saya,
engkau memang cantik,
nanti kau mnyesal tiada guna..






p/s:kalau korang,jangan cari pempuan mcm saya.
k bai. :)








6 orang komen sini:

Murni said...

lagu fevret saya juga ni hehee... :-)tp sa selalu dgr yg versi dusun punya

Woofer Storm said...

lagu versi dusun nda brpa layan..mcm kenal pic tu tau..heheeee

tag kira,ada masa buat k^^

http://www.wooferstorm.com/2011/05/contest-semua-tentang-4.html

padlie said...

first time dengar..
best gak.. :)

kira kekuri said...

@Murnidusun aku x layan,sbb x paham apatah lagi aku ni bukan org dusun,hehe
jadi layan BM nya jak la.hee^^

kira kekuri said...

@Woofer Storm aq pun x layan~
ok da buat :) thanks tag,nnti tag agi klo yg bab2 mnjwab ni.hee

kira kekuri said...

@padlie :)