Klik ok? TQ so much !

Saturday, December 3, 2011

saya rasa hidup saya tak bermakna ustaz. saya sanggup mati untuk dia








Ustaz: kenapa kamu bercouple dengan dia??
remaja: sebab saya cintakan dia ustaz.
ustaz: apa jadi kalau kamu tak bercouple dengan dia??
remaja:saya rasa hidup saya tak bermakna ustaz. saya sanggup mati untuk dia.
ustaz: boleh kamu tutup hidung dan mulut kamu untuk 15 minit?
remaja: ustaz ni gila ke? mati lah saya kalau macam tu.
ustaz: Islam itu ibarat oksigen kepada manusia, tanpanya kamu akan mati..bukankah Allah telah buktikan cinta NYA kepada seluruh manusia..kamu sanggup mati untuk manusia, tapi sanggupkah kamu mati untuk pencipta CINTA itu ??







via: Zaidin Ahnaf's FB


sekarang nih, mcam² boleh terjadi sebab cinta nih. ada lah minah-monah yang sanggup terjun bangunan lah, kelar tanganlah, gantung diri dekat rumah lah, terlebih makan,tercekik bila makan, meraung-raung macam orang yang mereng akal lah. Yang lelaki pulak, aku x tahulah apa reaksi diorang kalau putus cinta. Mungkin, akan ada yang merempit dekat highway laju²-sambil-tutup-mata-depa tangan-terus mati , dan mungkin jugak bagi yang berkereta ada yang pandu laju-laju dekat highway lepaskan rasa sakit di hati. aku rasa macam, "ehhh bodoh ka? tak sayang nyawa?"


betul jugak degan dialog di atas, manusia sanggup mati untuk cinta manusia, tapi sanggup kah mereka mati untuk Allah yang telah mencipta perasaan tuh dekat kita? Tidak dinafikan, memang banyak juga hambaNya yang sanggup mati untukNya, terutamanya dalam menegakkan agama. Kita boleh lihat pada zaman nabi dulu. =) zaman sekarang, InsyaAllah ada punya. =)


bercinta x salah, cuma haruslah berpandukan landasan yang betul. kalau da sampai seru, kahwin la cepat² , dengan cara itu lebih baik . pegang² sana sini da  halal da. baik pegang babi. kahkah


# nyawa tuh penting, jadi jaga ia dengan sebaiknya. ^___^ jangan kerana cinta nyawa melayang. kbai. =D





4 orang komen sini:

Woofer Storm said...

terima kasih ya ustazah..

#teringat pula smats..hehhee

cintauntukkita.blogspot.com said...

Sakam... hehehe kadang2 lucu jugakkan kerenah orang bercinta sekarang ni.. nasib baik saya still pandai control dgn dia.. hek3....

Kira Kekuri said...

@Woofer Storm sama2. ehh aku belum ada kelayakan jd ustazah la. heehe

Anne Nurain said...

mostly budak2 sekarang yg buat camtu kan? ckit2 mo bunuh diri, mo sakitkan diri sndiri.. semua ikut perasaan, xda yang ikut fikiran..