Klik ok? TQ so much !

Monday, December 5, 2011

bertambah satu pengalaman dalam hidup aku - Part 2



Assalamualaikum 


Selamat malam semua, da makan? 
hari ni masuk lah 5 hari aku menyewa rumah . Meninggalkan rumah aku dekat Kota Belud, semata-mata untuk study dekat perantauan. ehhh macamlah jauh UiTM Kota Kinabalu ? haha JK


Bayaran untuk sewa rumah pun baru ja tadi aku dan kawan aku Eza gi bayar dekat Bank Islam. Huhu. Lega akhirnya bila diri sudah membayar sewa rumah. bebass ! ha ha ha =D 
rumah sewa kami nih best, TV ada, sofa, katil, dapur,meja makan, peti sejuk, dan mesin basuh, fuhhh semua lengkap. Kadang-kadang bila stay-stay dekat rumah sewa nih, aku rasa macam stay dekat rumah ja aku rasa. Sebabnya? lengkap bebbb. Tapi kami untuk awal-awal nih cuma berfikir untuk menyewa sebulan ja. Tapi aku nampak rayuan kolej, nama aku xda? adakah aku akan jadi NR ( Non-Resident) selama-lamanya? tidakkk T_T


Main point aku menulis nih, just mahu cakap, yang bertambah satu lagi pengalaman dalam hidup aku. he he he ^___^ dulu, aku tinggal rumah sendiri. Rumah pun pindah-pindah juga. Dulu, kami stay dekat Kota Marudu - Kg.Tombol,Kota Belud - Taman Nikmat ( 2x ) dan lepas tuh tinggallah kami dekat rumah sendiri. Home Sweet Home ♥ 


memanglah selama nih menyewa juga, tapi itu mama dan bapa yang bayar.sekarang aku yang bayar. huhu. Lepas tinggal rumah sewa nih aku dapat rasa perbezaannya;



  1. dekat rumah sewa, xda mama dan bapa, sebab mama dan bapa dekat rumah tol-tol.
  2. dekat rumah sewa, xda adik beradik, yang ada cuma kawan-kawan
  3. stay rumah sewa kena masak sendiri.
  4. stay rumah sewa boleh membuatkan anda lebih berdikari ! yeahhh ! bila lagi mahu berdikari ?
  5. rumah sewa dekat dengan tempat study. kalau kau jalan kaki pon boleh, tapi kena jalan awal-awal lah. he he :p
  6. Rumah sewa nih dua tingkat. Rumah aku rumah ampai je. ^^
  7. kalau stay rumah sewa, teringat-ingat rumah dekat kampung
# 1st time pulak aku tinggal dekat rumah 2 tingkat. jakun lah tuh. =p




#rumah dekat kampung. atas atas bahagian belakang. 


# aku rindu mereka-mereka yang dekat rumah di kampung sekarang =')
kakak oooo kakak, bacalah ko post aku nih. kekekeke =p








3 orang komen sini:

Woofer Storm said...

bila nak ajak p uma ni?hehee

teringin nak p uma si kira..heeh tu pun kalau ada yang sudi jemput..

Woofer Storm said...

bz ka ??

nmpak on9 tu,asal tak update my girl??

Woofer Storm said...

tolong update...plzzz^^