Klik ok? TQ so much !

Thursday, December 8, 2011

kpop jadi isu





baru tadi aku jalan² dekat dunia belog nih. rupa² nya tengah hangat dengan isu kutuk kpop lah.
Kpop? Korean Pop? lolipop?


mpop? anyone?




Aduhh Malaysian. Terfikir juga aku, Orang tuh bukan kutuk mak dan bapa korang pun kan? . Just someone that u've always seen on tv, Beast, and Oh My School, what else?.Kita patut bersyukur yang sidia bukan menghina AGAMA KITA. Aku akui, aku pun layan kpop juga. Tapi x lah sampai tahap, bila seorang tuh maki k-pop, then kau sembur semua balik dekat dia, sampai penat tangan kau komen panjang-panjang. 


satu yang aku nak tanya. apalah yang kau dapat selepas komen panjang² tuh? puas hati

sebenarnya tidak salah untuk kita meminati sesuatu benda tu. Aku rasa benda yang yang di jadikan isu nih hanyalah benda 'kecik' bagi kita, terutamanya umat Islam nih. Rata-rata yang bagi komen, aku nampak, cik kakak dan cik adik yang pakai tudung. "hebat" juga komen yang di beri. Jangan disebabkan 1 benda yang sebenarnya 'melalaikan' nih membuatkan kita umat Islam berpecah sesama sendiri. Please open ur mind and THINK!!! tertanya juga aku, idol tuh kenal kamu

satu yang paling memalukan bagi aku. bila ada aku nampak komen dari adik yang bertudung labuh pulak tuh. baca komen, siap cakap SIAL lagi. Cakap pasal syurga neraka.  Aduhh, mana ajaran agama yang korang belajar dekat sekolah? malu aku membaca komen-komen yang ada. rata-rata yang bertudung. Islam..hmnnn. Memang lah yg blogger tuh memaki. Kamu janganlah maki balik. Dosa korang pun kena juga. aishhh.

bagi aku,dorang² sama ja. tidak lebih tidak kurang.

# kepala aku bingung memikirkan hal ini. Baik 'fanatik' dengan tuhan kita. kenapa? syurga menanti. kpop, apa yang menanti??

#aku rasa kesal.

#dengar cerita yg post tuh bukan budak tuh. *terbaca di komen*  hehe

# just pandangan dari aku. No harsh feeling guys , chill. ;) senyum awet muda kan? ^^




6 orang komen sini:

Woofer Storm said...

tak suka kpop,serius tapi bukan bermaksud senag lenang nak maki..

*aku kau dia,semua manusia..punya hati dan rasa..diam2 sudah

najihah sahami said...

mish rasa diorang bengang sebab org tu kutuk kpop...diorang lak suka dengar lagu2 kpop..kalau fikir logik nya diorang yg kutuk tu seolah2 nk memperlekehkan pemikiran diorang la kot..biasa laa..bila dh suka...ehee...

apa kata jangan kutuk mengutuk. kan senang. bia la dia nak minat apa. hak dia kan. hehe.

Dorris Angel said...

setuju...buat apalah mengutuk sesama sendiri. Itulah masalahnya manusia tidak menghormati minat orang lain. :)

Kira Kekuri said...

@Woofer Storm aku x jugak la suka sangat. suam2 air panas.

Kira Kekuri said...

@najihah sahami betol jg tuh. tapi mereka tuh x perlu lah sampai kuar bahasa kesat ke apa, buka mereka pun yg kena maki. kekeke

Kira Kekuri said...

@Dorris Angel kin malu sakk. huhuh