Klik ok? TQ so much !

Friday, July 6, 2012

Lokan bakar dan Kelapa Ais



Bismillah



Lokan Bakar  huaa sedappp :'D




salam jumaat kawan² dan bloggers semua. Kepada MYMY, tugasan yang diamanatkan dah aku buat tadi. hehe. tugasan apa? sila klik SINI dia trauma tuh kalau salah buat entry auto publish. haha ;p dulu aku ingat, aku antara blogger yang awal pergi komen entry auto publish dia tuh. heee ヾ(´▽`;)ゝ apa pun, selamat bekerja hari pertama Mymy!


Hari tuh aku kawankan kakak mama aku (babu aku lah tuh) pergi Sambutan Hari Guru JHEAINS dekat Wisma Muis. Awal pagi dah bangun. Kalau lambat, KK memang jammed teruk sebab waktu tuh adalah waktu orang pergi kerja. Ada jugak lah kejadian yang sikit lagi kami nak terlanggar kereta orang. Babu aku yang bawa arr bukan aku *geleng² kepala*


Lepas habis majlis tuh, kami balik. Aku serius kalau ada majlis² yang duduk-duduk dengar ucapan orang dekat kerusi nih memang aku ngantuk. Tersengguk-sengguk kepala aku nak tertidur. Tapi makanan lepas majlis dia sedap.。◕‿◕。


Time balik aku yang bawa kereta. Terus bawa babu pergi minum kelapa ais. Waktu memandu balik tuh memang aku dah terbayang² kelapa ais tuh! sangat sedap dan nyaman kalau masuk kerongkong lebih-lebih lagi kalau minum pada hari yang panas.
Lokan bakar pun terbayang² juga di kepala aku. Nyata aku gedoot! dah makan nak makan lagi. :p


Kelapa Ais, xda ais, tapi dia sejuk :)


Destinasi kami ialah dekat jalan Salut. SIAPA PERNAH MAKAN SINI?  Tepi² jalan yang banyak gerai tuh. Lecturer UiTM aku cakap tempat nih tarikan pelancong. Selalu nampak bas pelancong parking sini. Nak minum kelapa lettewww *ayat ngada* ∩(︶▽︶)∩  .  Tempat nih bukan sahaja menyediakan kelapa ais, ada juga di sediakan kelapa bakar dan kelapa puding (dalam biji kelapa tuh ada puding kelapa) serta tidak lupa juga lokan bakar. *ahhh sedapp


wajah bahagia tercapai hajat
makan lokan bakar dan minum kelapa ais
Lokan bakar dia wa cakap lu, memang sedap! siap dengan sambal lada lagi. huuu.. nanti kalau ada masa singgah lah sini. Ada banyak sangat gerai. Kiri dan kanan ada. Pilihlah mana 1 pilihan hati anda semua . Lokan bakar dia ada set kecil, ada set sederhana dan set besar. Harga pun affordable


Serius, lain kali aku nak makan lokan bakar + kelapa ais lagi :D Kelapa bakar pulak, panas yah. Bagus minum kelapa bakar nih, baik untuk kesihatan. 


Bahasa Sabah

babu : kalau dekat sini makcik kami selalu panggil babu.

Gedoot : kuat makan

#ada masa, singgahlah sini yahh (◕‿◕)
# betul kata mymy! entry aku yang lepas adalah entry pertama aku di bulan Julai! *aku pun baru tersedar lepas dia cakap, errkkk*

16 orang komen sini:

zatie said...

singgah sini..:)

Anne Nurain said...

aku ndak pernah pegi lagi, limpas2 jak la pernah..
tp lepas baca entry mu ni terus bkobar-kobar semngat mo p try.. hehehe..

Kisah. Suka. Duka said...

aduh.. emang sedap banget!

Obat Keputihan said...

ehm... nikmat bangetz....

Kira Kekuri said...

@zatie :))

Kira Kekuri said...

@Anne Nurain bahh nanti jgn lpa try! hehe

Kira Kekuri said...

@Kisah. Suka. Duka memang sedeeeeppppp :D

Kira Kekuri said...

@Obat Keputihan betul dong~~ #eh

Juhainie said...

ranau syok.sejuukk. anyhow, sy belum pernah makan lokan lagi seumur hidup.hehe

Noraim said...

entah bila la blh sampai sane tu. huhu.

eh boleh belajar bahasa sabah! iloike it. ajar saya boleh?

Kira Kekuri said...

@Juhainie yahh betul~ sejuk, ada kawan aku org sana, saburah. hehe, next time makan la kalau dapat :)

Kira Kekuri said...

@Noraim insyaAllah suatu hari nanti tuh Aim. ehehe, boleh nnti sy ajar lagi! :D

ekkem spark said...

haha lapar pula aku skg tau tingu2 post kau ni hoho :)

Liza Razak said...

terliur tgk lokan bakar tu !! :)

MyMy said...

bhaa jadi bilaa nie? hahahaha

Kira Kekuri said...

@MyMybila2 ko free bahh~ hahah