Klik ok? TQ so much !

Tuesday, August 2, 2011

#2nd Ramadhan | ala kadar jak~



Salam
Sekarang da masuk 2nd Ramadhan. :-) orang berpusu-pusu pergi bazar.
Beli lauk itu ini, ABC, Kebab, Rojak, Tomyam, Nasi Kerabu, Martabak, Burger, Bakso, Soto, Sambal, Sate..wahhhhhhh!


Aku serius xda mood maw pi bazar. Biar pun bole lah di katakan Bazar indah Permai tuh dekat ja dengan UiTM kK, tapi aku tetap malas jugak maw berbelanja pi bazar~


Jadi, Ramadhan pertama dan ke-2 ini, lauk aku still sama. Nasi+Sardin tin. di sebabkan kemalasan aku berjalan ke sana-kemari, jadi itu jak lah yang mampu.Tidak perlu kata aku kasihan sbb xda lauk yg sedap, sebab bagi aku sardin tuh da sedap =DD wawawawa. Sumpah, aku xda nafsu maw beli makanan-makanan di bazar. =.=' sebab nanti pembaziran akan berlaku


Beli banyak-banyak, baru tuh banyak yg tidak habisss buangggg jugak nnti dalam tong sampah! Macam dekat aras aku ni, lepas sungkai penuh la tong sampah tuh dengan makanan yg x habiss! Better bagi aku yg berlaukkan sardin jak ni. =p. Apapun, dalam bulan Ramadhan ni perlulah belajar berjimat cermat kan?


Ini nampak makanan yang sedap, penuh bernafsu kuda jugak maw beli. Last-last enda habiss=buang dalam tong sampah, ndakkah membazir tuh??? adoiiii *tekanan jiwa lagi


ok, aku kena study untuk quiz and buat preparation untuk mgt312 esok. daadaaa =D






selamat berpuasa kawan-kawan ^_____^


p/s: Bulan ramadhan syaitan di ikat di neraka, tetapi saudara-saudara syaitan masih wujud jugak. (pembazir)



 سُوۡرَةُ بنیٓ اسرآئیل / الإسرَاء

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

إِنَّ ٱلۡمُبَذِّرِينَ كَانُوٓاْ إِخۡوَٲنَ ٱلشَّيَـٰطِينِ‌ۖ وَكَانَ ٱلشَّيۡطَـٰنُ لِرَبِّهِۦ كَفُورً۬ا (٢٧) 


Sesungguhnya orang-orang yang boros itu adalah saudara-saudara Syaitan, sedang Syaitan itu pula adalah makhluk yang sangat kufur kepada Tuhannya. (27) 





jangan membazir makanan ok? =))



9 orang komen sini:

Woofer Storm said...

gud luck untuk ari2 mendatang^^

khairul said...

target thn ni x mau p pasar ramadhan ..mkn lah apa yg ada .
Aku lah segala2 nya.http://gilamodified.blogspot.com/2011/08/akulah-segala-galanya.html

Anne Nurain said...

aku suka p bazar tp x suka membeli.. aku tgk2 ja tu apa yg dorang jual.. hehe.. klu puasa ni haus jak lebih, lapar kurang jugak.. hihi..

kira kekuri said...

@Woofer Storm yaa baiklah. thank u. :]

kira kekuri said...

@khairul samalah, aku xda nafsu..huhuu, tapi nak jg pi bazar tuh =D

kira kekuri said...

@Anne Nurain aku pun suka, suka cuci mata, sama haus yg lebih! huhu ^^,

dayang said...

jangan kau kata gitu..sebab aku pun macam tu..sedih! pg bazaar jak mcm mau beli banyak2...skali sungkai nda abis....T.T

♥NuR SyAFiQah♥ said...

hehe sedapnye...

aku xmampu nk beli dslr,,,camera digital pon ok la ;)

kira kekuri said...

@♥NuR SyAFiQah♥ sama! kalau aku lak, xda nafsu dslr. x bawak syurga pun.hehe