Klik ok? TQ so much !

Friday, April 6, 2012

sensetif

bismillah dan salam Jumaat.


hari ni hari Jumaat tapi aku sangka hari Sabtu pulak?


Susah juga kan kalau mengalami kulit sensetif ni. Aku adalah antara mereka-mereka yang mempunyai kulit sensetif. Orang yang punya kulit sensetif ni, kena jaga-jaga dan berhati-hati kalau memilih benda-benda or products yang diorang guna.


Tapi aku tidak pernah fikir pasal pilih memilih ni. Aku main bedal ja. Dan sebab itu, aku yang sengsara sendiri. =’(
gyuuu
  1. Perfume – Aku memang kaki perfume, dari aku sekolah menengah lagi =p. Best apa wangi-wangi. Perfume, bila x sesuai dengan aku, mula lah kulit aku rasa panas, dan gatal. sengsara. Simpan lah di mana-mana bahagian kulit ni. gatal juga. Tapi itu hanya untuk product yang tidak sesuai. Kalau sesuai, ok ja. Aku ingat 1 product yang x sesuai dengan aku, Perfume Adidas. =..= menyesal aku pakai hari tuh.
  2. Losyen – Aku sebenarnya jenis yang tak pakai losyen. Tapi bila tiba musim yang tiba-tiba-mahu-sangat-pakai-losyen aku akan pakai losyen tuh. Losyen pun aku kena pilih. Setakat ni aku x tahu lah losyen mana yang sesuai dengan aku. Losyen Nivea aku sekarang pun tak sesuai dengan aku. Lepas pakai, kulit aku mengalami                        ( kerengsaan? ), lepas tuh gatal-gatal. =..=. Hari tuh ada aku memandai pakai losyen kazen aku Victoria Secret punya losyen, sekali aku pakai, gatal lengan aku. Sepa suruh memandai juga nak pakai. =..=’ terus aku mengayau sana-sini.
  3. Sabun mandi – Jenis sabun mandi yang aku pakai jenis Gel. Simple. Ini pun 1 masalah juga dengan aku. Kalau tidak sesuai dengan kulit aku, mulalah aku gatal sana-sini. Sengsara jo. Lepas ni tidak mahu main pilih-pilih ja. mesti maw pilih betul-betul.




#Kira bertuah lah bagi mereka yang pakai apa pun boleh. Mahu kulit macam kamu. Jom bertukar kulit?? =p
#susah jugak aku ni, semua pun sensetif =..= boleh ubah ka tuh?










6 orang komen sini:

Nurul Izzati Yueija said...

law ko ada sensitive skin kan bsr, ko perlukan produk tertentu. . .tp, sila dapatkan nasihat doktor or pharmacist dulu. .heheee ;)

SuparMan SuaRez said...

Owwhhh..naaa..Mandi Lumpur..
Boleh tue sembuh..Hahaha
Pastikan Lumpur tu ada Pacat & Lintah segala..sembuh tue...Hahaha

Woofer Storm said...

sama2 la kita menjadi snsitif ya.. hehe

slmt mlm~

Ain Dzaya said...

isshh!!kulitbtu ngadenyer..babap t tawla...

"" Kenapa akak pakai niqab? ".".

Anne Nurain said...

sama la kta, tapi aku stakat ni baru snsitif sama losyen la.. hari tu pkai losyen Vaseline trus gatal2 kulit.. membazir jak beli.. huhu..

Woofer Storm said...

sy sensitif juga ni.hehee sensitif hati...