Klik ok? TQ so much !

Friday, January 13, 2012

novel : Tiada Dua





Assalam sekarang tengah dalam progress baca novel nih ^..^






Tiada Dua. ahaa. 1st time aku nampak buku ni, tidak la cantik sangat. Ada sebab aku beli novel ni. hehehe.. sebab. sebab.. sebabb.. ada nama aku! hahaa. perasan! =p


Waktu aku baca sinopsis, ternampak pulak oh nama watak..
"Nurin Syakirah"
ehhh ada nama aku =p apa lagi, terus aku beli ^..^ 


sampai bilik, baru aku sedar, nama pena penulis novel nih, Nurfaza Alisya. Apalah aku ni, sampai bilik baru mahu tengok-tengok nama penulis. perrggghhh =..=' sepatutnya dari kedai buku, aku tengok-tengok lah, nih tengok nama watak ja. hehe =p 


patut nama watak Alisya Syakirah, baru smart sikit. ..bla bla bla bla bla bla bla bla bahhhhaa bla... #ehhh panjang aku membebel pasal nama kan? haha.Macam babau adalah. haha.  Lepas nih aku mahu tukar namalah. la la la~


Di sebabkan aku masih dalam proses baca novel nih, x la aku dapat ceritakan semua ceritanya. Sinopsis belakang buku ja ada. Jom kita baca ^..^


. . . . . . . . . . .  . . . . . . . . .  . . . .

Kalau dia tu bukan suami awak, habis siapa lelaki tu? Saya tak nak berkahwin dengan perempuan yang dah bersuami. Atau awak ni dah bercerai dan sekarang memakai status janda, macam tu?”

Hati siapa yang tidak terluka apabila diri difitnah dan dihina oleh bakal suami sendiri. Begitulah situasi yang sukar diterima oleh Nurin Syakirah. Bolehkah dia hidup sebagai sepasang suami isteri bersama lelaki yang bernama Faizal Faiz?

Walaupun, cintanya terhadap Norsiah tidak pernah pudar, Faizal tidak mampu untuk menolak jodoh yang sudah ditetapkan oleh ibunya. Demi menjaga hati Hajah Sepiah, dia terpaksa menerima Nurin Syakirah sebagai isterinya dengan rasa berat hati walaupun tahu Nurin bukan gadis baik. Nurin punya hubungan dengan Shamsul sebelum mengahwininya. Lalu dia bersikap dingin dan tak peduli. Hanya di depan keluarga mereka berpura-pura baik.

Pergolakan rumah tangga Nurin dan Faizal semakin berkocak apabila Shamsul tidak berhenti mengejar Nurin untuk mendapatkan cinta gadis itu kembali. Isterinya, Jasmin, langsung tidak dihiraukan. Dan kemunculan Norsiah secara tiba-tiba membuatkan Faizal cuba mendekati wanita yang sudah menjanda itu. Tetapi semakin dia cuba untuk mencintai Norsiah seperti dahulu, wajah Nurin mula terbayang dalam fikirannya. Dia mula cemburu dengan isteri sendiri.

Apakah dia sudah jatuh cinta kepada isterinya kini?



 . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . 



# Apamacam? best kah? hehehe.


#agak lama  aku x cerita pasal novel. kawan kaki novel pun da jauh-jauh dari aku. sobb sobbb Y_Y 


# sekarang aku mahu teruskan pembacaan aku. harap kalian sihat-sihat sahaja ^..^. patutnya aku tidur, esok ada kelas . kena balik KK pagi-pagi. harap-harap jiwa aku tagap la esok. =D


assalamualaikumm selamat malam ^..^


















9 orang komen sini:

Kisah. Suka. Duka said...

hmm, macam best.. hehe. nma tu yg mahal.

Woofer Storm said...

sombong da dia,yala novel kan ada..ermmm

pinjam boleh?ehhee

chemay said...

ehhh.
macam best je sinopsis diaa..
chemay nak pinjam!!!!
:)

ahsfantasy24 said...

suka bila tengok orang seronok baca
novel, tapi diri sendiri tak rajin
nak baca novel, adeh..

Kira Kekuri said...

@Kisah. Suka. Duka yahh nama tu mahal ;D

Kira Kekuri said...

@Woofer Storm yahh haha sama2 lah kita sombong =D pinjam ble, sbgai prtukaran bagi arnab 1 =p

Kira Kekuri said...

@chemay bestka? pinjam je ^^

Kira Kekuri said...

@ahsfantasy24 sya pon mcm tuh gak =D

Kopocinue coffee said...

aku mau pinjam
blh ka?