Klik ok? TQ so much !

Wednesday, October 20, 2010

aku bermimpi lagi

Bismillahirahmanirohim.Dengan nama Allah,yang maha pengasih,lagi maha penyayang.

wahh indah sungguh bulan kn?ada kmu tgok langit??


Assalamualaikum pembuka kata.
Aku pnya crita untuk d kongsi di sini.Td,seperti biasa aku tertidur.Tidur petang memang tlah mnjadi amalanku asal xda keja mau d wat.Then aku tdur start jam 3.30pm.Tdur lah aku,dengan  berbekalkan bantal busuk yg aku peluk.

Ok direct to da point la..aku mimpi tentang kiamat.Masyaallah.sungguh takut aku ketika itu.
Masuk kali ini seingat aku mcm da 4 kali aku bermimpi kiamat.Banyak yg mengatakan mimpi mainan tidur.Ya memang mainan tdur.tp apa salahnya kita ambik iktibar dri mimpi yg kita alami?betul nda?
Mimpi aku ni da samar2 suda dlam ingatan aku..
apa yg aku sangat ingat,ada 1 org ni dia berkata kpd kami..cri lah kmu cinta Allah.carilah kmu cinta Allah.berabis dia ulang2 ayat dia ni.tym 2 aku ngan kwan2 uitm BMD3B2 aku.ramai jg kmi mendgr ni.bru dia kata dunia ni mau abis sda(hancur g2 maknanyaa)...then mimpi aku bersambung.fuhhh.betapa takutnya aku d waktu itu.ini baru mimpi,belum betul2.
nauzubillah.hmn..

dulu aku tnya ngan ustaza skola aku.apala maksud mimpi kiamat i2?
then ustazah Dyg Anizah jwab.
"ustazah pernah juga mimpi kiamat ni.mungkin.Itu tandanya Allah syg akan kita. Allah mau mengingat kan kita"..mau kita ni berubahhh.
actually,waktu itu..terharu aku mendengar kata2 ustazah.'tanda Allah syg dkat kita'
aku sedih.sedar ndak sedar.bnyaknya dosa yg tlh di lakukan.memang x kan terkira oleh jari pown.
Ya Allah.ampuni la dosaku hambaMu yg daif ini ya Allah..(mood sedih)
ok.i2 yg d katakan oleh ustazah.Kata nya lagi,supaya kita berbuat persiapan d dunia ini untuk menempuh hari akhirat nanti.Perbanyakkan amalan.and mungkin ada sesuatu yg x betul kita lakukan,jd Allah mengingat kan kita melalui mimpi.heee.

aku harap,aku akan dapat berubah ke arah yg lebih baik.amin.

kepada mama n bapaku.aku syg kamu..=)







paipai



0 orang komen sini: