Klik ok? TQ so much !

Showing posts with label colour. Show all posts
Showing posts with label colour. Show all posts

Sunday, December 11, 2011

why did you fly away ?






cinta datang dan pergi. Itulah lumrah dunia.
sometimes, kita kena tanya diri kita, kenapa seseorang yang kita  telah berpaling dari kita.
bila perkara macam tuh da terjadi, kenalah kita 'think positive' ! ! ! pasti ada hikmah yang tersembunyi disebaliknya. ^___^

# cintaku padamu sekian lama semakin berpudar. aisehhhhmenn.




Thursday, March 10, 2011

Biru itu tenang?

assalam semua,d sebabkan aku masih belum tidur,so aku maw jawab dengan BERANInya dulu lah bah soalan sorang sahabat ni.Ingat aku x berani ka?? hehh *senyum dengan sinisnya konon :] 


Korang suka kaler apa??kalau ada,sila nyatakan dengan segera melalui entry korang.. kerana aku suka menduga korang melalui warna sahaja,hahaaa so siapa berani,aku nak cabar tulis entry pasal kaler apa korang suka dan penyebabnya..

 It's all about color rite? Okeh aku jawab dengan pantas dan bersemangat gitu,mengalahkan kucing yang berlari menangkap tikus. Okeh merepek d situ.Aku ni memang suka merepek. x percaya? tanya lah kawan-kawan aku. 

BIRU

Kalau kawan aku ni minat merah,kakak aku minat pink,adik aku minat hitam n hijau,aku pulak? warna yang aku minat. Biru . Biru di hatiku ok,bukan lagi UiTM di Hatiku. 
Actually I dunno y I love this color. Tapi yang pasti aq sangat suka lah warna biru,biar pun baju biru aku kalau di kira dengan tangan ,kurang dari 5 jari aku ni =.=' Baju merah aku pulak yang aku rasa banyak =.='




aku berimpian mempunyai bilik warna biru.bestnya kalau kesampaian.
semua biru! :DD


Aku suka tengok color biru. Tenang..or dengan erti kata lain,membawa ketenangan..kalau aku tengok,x kusut pikiran.Ada orang kata,warna biru itu cool,dan aku setuju itu! siapa minat biru sini? angkat jari telunjuk anda! heeh Biru sangat cool and smart.. biarpun kononnya merah itu sangat menawan? menawan ka? menggoda adalah, haha ^^ lahir-lahir di dunia nih pun,aku nampak biru.Biru laut n biru langit dan apa-apa yang sewaktu dengannya lah. Dan kerna suka sangat warna birulah,aku apply warna BIRU dalam blog aku.heahh.

Kita boleh meneliti seseorang melalui warna kesukaan. Aku ni sensetif, n aku ni sentimental.Sentimental nih pun bukan aku yang cakap kawan aku Saburah yang cakap,walaupun aku sedar yang jiwa aku ni sangatlah sentimentalnya ( kuat nangis =.=) tapi aku diam jak.Malas cakap.haha.akhirnya kawan aku yang cakap sendiri perangai aku. Kucing mati,aku nangis,cerita kisah P Ramlee aku nangis2..baca novel aku nangis2,dan dengar lagu aku nangis. mcam kucing ilang anak ja..apalah aku ni..sering ketawa,bergurau untuk x tunjuk 'jiwa' aku yg satu ni.Haha ~.~' jadi,bagi mereka yang sensetif ka d sana..patutnya minat warna biru ok? haha.. warna merah  x sesuai kut,merah orang selalu kaitkan dengan garang..masaalahnya garang kah ko Achie? kalau tidak,jadi jom bertukar warna kegemaran!? *memaksa nih.haha gurau ^^

pernah sekali kerna inginkan ketenangan membaca novel,aku larikan kereta Viva rumah aku pi laut,semata-mata mencari ketenangan warna biru  d sana.hahaa.

dan kerana warna biru juga,aku suka menulis menggunakan pen biru.Pen lain,aku suka jugak,terutamanya pen merah.Telepon aku pun,housing handpon aku pun biru jugak. 

Okeh,aku saja tulis entry nih,da kena cabar..sahutlah cabaran kn? x kan maw jadi pengecut pulak mcm kalah sebelum berperang pulak.hahaa :]

ehem3: aku maw tunjuk gambar biru,tapi aku malas,tengok blog aku pun da cukup kn? ehehe^^

sepa suka warna BIRU tuh,gimme hi5!! ^^


tapi kdg-kdg,aku suka jugak tengok warna merah nih,Inuyasha dan Ranma pulak hari-hari baju merah,apa xda baju lain ka? opss,aku salah tanya,patutnnya aku tanya pelukis cerita tuh.Disebbkan dorg merahlah aku suka tengok warna merah banyak sikit.Haha.


p/s: kalau anda ingin mengenali orang melalui warna kesukaan mereka,boleh klik SINI dan SINI dan Google pun bolehh bahh.ahha ^_^ and kebanyakannya aku setuju arrhh :)

Tuesday, February 1, 2011

Hijau itu Cantik kan?



Salam semua.apa kabar? lagi-lagi hujan sini,tapi tidak apa,hujan membawa rahmat ^_______^
Owkehh sepa rasa warna hijau itu cantik? saya!! (jawab sendiri nmpaknya) cantik apa kan.
Tenang jak nampak.Okeh sebenarnya itu bukannya pokok asalnya d sini.apa-apa pun aku minat warna hijau ~.~ aku just maw story-story kisahku yang mungkin best dan mungkin membosankan bagi anda yang membaca.Apa-apa pun..tulisss ajalahhh :]


Sebaik sahaja aku pegi makan dengan kakak aku serta bestFrennya si Anne,singgah pasar,beli belacan,lada serta limau.perghhhh.....aku punya agenda tersendiri bersama kazen aku si Ana dan adik aku si Kecik..hehehe *tersenyum licik*


ngelor! sebenarnya maw ngelor mangga,tapi bukan musim mangga nampaknya dekat rumah nenek aku
T____________T
jadi bantailah buah yang ada.buah betik :}
sedih T_T
apa-apa pown SEDAP!

Kali nih memang cerita hijaulah.kami makan dekat pondok tepi sawah pakcik aku.Ambik 'feel' la katakan.hehee..jauh kami berjalan,Meredah semak-samun yang penuh onak liku bersama anak kecil yang bernama Daus.(anak kazen aku sebenarnya..bukan anak aku k? aku belum kawen laa =.=' , sila jangan pikir bukan2.hak3 )


ehh..ngantuk plak tetiba..jom layan pict budak Daus yang comel nihh :DD





aduhh! aku rasa pict nih mententeramkan jiwa..hihi kn??



''wahhhh hijau...." bilang si Daus,tapi dalam hati jaa..


''hijauu..hijauuuu!! ''



Aku pun tidak tahu apa yang Daus gembirakan sorang-sorang sana.hihi.
kawaaii =(~.~)=